Svanen
Psykos Pilot
Var precis ute och grejade lite i garaget och har en del frågor..
Hur djup är egentligen den svarta massan i CDI boxen?
Har grävt 1.3cm nu, ser en grön rektangel och en gul..
Hur fick ni bort den massan?
Jag vill inte gräva för hårt, kanske pajjar något då?
Eller är det bara att gräva på?
Avgasporten var inkopplad och allt men den rör sig inte
Kan det ha något att göra med strypningen i CDI eller är den kanske fastskruvad på något sätt så den inte kan röra sig?
Tyckte det såg ut som att den öppnade helt precis när jag startade men sen stängde, varvade dock inte vrålmycket (5-6000), den var ju småkall![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Hojen är rätt stark på låga varv och sen när den varvar upp kommer allt på en gång, kanske porten är inkopplad endå? Har aldrig kört en 125a förut så jag har ju inte så mycket att jämföra med..
Drog upp den i 110km/h men då fanns det kraft kvar.
Har inte mätt förgasaren men den ser ut att kunna vara 34mm, kan inte säga säkert (ska mäta i eftermiddag), handlaren sa också att det var en strypt FullPower hoj.
Hur djup är egentligen den svarta massan i CDI boxen?
Har grävt 1.3cm nu, ser en grön rektangel och en gul..
Hur fick ni bort den massan?
Jag vill inte gräva för hårt, kanske pajjar något då?
Eller är det bara att gräva på?
Avgasporten var inkopplad och allt men den rör sig inte
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Kan det ha något att göra med strypningen i CDI eller är den kanske fastskruvad på något sätt så den inte kan röra sig?
Tyckte det såg ut som att den öppnade helt precis när jag startade men sen stängde, varvade dock inte vrålmycket (5-6000), den var ju småkall
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Hojen är rätt stark på låga varv och sen när den varvar upp kommer allt på en gång, kanske porten är inkopplad endå? Har aldrig kört en 125a förut så jag har ju inte så mycket att jämföra med..
Drog upp den i 110km/h men då fanns det kraft kvar.
Har inte mätt förgasaren men den ser ut att kunna vara 34mm, kan inte säga säkert (ska mäta i eftermiddag), handlaren sa också att det var en strypt FullPower hoj.