Fel.Qvint skrev:DE brandväggar som sitter i routrar fungerar bara IN som jag förstått det. Vill man att spyware oi liknande inte skall komma UT från datorn så måste man ha en mjukvaruvägg också...
Har du router och bara kör känd mjukvara är chansen till attack väldigt liten. Det skulle vara om det upptäcks en brist i någon mjukvara du kör.Gothmog skrev:Ok, om jag förstått det rätt så kan ingen göra en "direktattack" på min dator när hårdvarubranväggen i routern är aktiv? Däremot kan "trojaner" komma in, men eftersom jag noga kör virusprogrammet efter jag spelat, och ALDRIG trycker på någon okänd EXE, BAT eller SYS-fil, ja ingen jävla fil över huvud taget som jag inte känner väl till så ska det väl inte vara några problem?
Vill bara höra lite "second opinions" om detta...
Du går in i webbgränssnittet och aktiverar den. Det brukar vara ganska självförklarande. Det var ett tag sen jag körde D-Link 604 så jag minns inte exakt. Tänk på bara att du måste sätta upp regler på vad som ska komma ut efter att du aktiverat den.Gothmog skrev:Hmm... ÄR inte hårdvaruväggen aktiv i D-Link "by default"?
Hur aktiverar jag den på rätt sätt då?
I min DI604 var brandväggen inaktiv från fabrik. Men som sagt, det var ett tag sen jag köpte den så de kanske har ändrat det.Bulan skrev:Jag "tror" att brandväggen är på som default inte hundra..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|