Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast du hade väl den där Himalayan? Jag var och provkörde den mindre Scram 411 för ett par år sedan, och då fick jag också känna lite på Himalayan. Jag gillar inte dessa två särskillt.Aldrig mer en Royal Enfield.
Fast du hade väl den där Himalayan? Jag var och provkörde den mindre Scram 411 för ett par år sedan, och då fick jag också känna lite på Himalayan. Jag gillar inte dessa två särskillt.
Oj, jo jag kommer ihåg att du berättade nåt om första servicen, att den var onödigt dyr?Det var ju inte bara hojen som var skräp. Tyckte allt var konstigt med Royal Enfield.
Ja det var ju service hela tiden. Och riktigt dyr med. Antar de behöver bre på priset för service för att kompensera det låga priset på hojen. Jag kommer inte ihåg vad det var nu men jag blev helt chockad när jag hörde det. Det finns ju ingenting att kolla på den och ventilerna kan man justera hur lätt som helst. Om det ens behövs.Oj, jo jag kommer ihåg att du berättade nåt om första servicen, att den var onödigt dyr?
Jag beklagar verkligen. Jag är ju väldigt nöjd med min Shotgun 650, men så har jag heller inte haft att göra med personalen annat än säljaren som jag informerade redan innan köpet att "jag vill ha hojen och ingen BS", vilket han väldigt gärna gick med på.
Fasen vad tråkigt då. Du vet dom där klassiska hojarna är ganska roliga ändå. Du borde kanske gå dit igen och säga att dom ska bjuda dig på obegränsad mängd äppelkaka med kaffe, för att du ska förlåta dom och "kanske köpa en hoj", eller?
Precis. Du åkte på den där 'kundrelationen' där säljaren vill ha din själ. Därför är det viktigt att redan i början av affären klargöra att du vill ha hojen, inget annat. Och låt dom inte hänga på nåt extra som kostar.Det finns ju ingenting att kolla på den och ventilerna kan man justera hur lätt som helst. Om det ens behövs.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|