Royal Enfield Himalayan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För Sveriges del sätter ju dock kravmaskineriet stopp för såna här billiga okomplicerade motorcyklar, eftersom EU beslutat att alla nya motorcyklar över 125 kubik måste ha ABS-bromsar från och med år 2016.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
För Sveriges del sätter ju dock kravmaskineriet stopp för såna här billiga okomplicerade motorcyklar, eftersom EU beslutat att alla nya motorcyklar över 125 kubik måste ha ABS-bromsar från och med år 2016.

Tyvärr sätter importörers girighet ihop med höga skatter/tull effektivt stopp för dessa som redan som enklaste standardmodell kostar åttio tusen, och få vill betala för den typ av nostalgism. Billiga i Indien, för dyra här.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Tyvärr sätter importörers girighet ihop med höga skatter/tull effektivt stopp för dessa som redan som enklaste standardmodell kostar åttio tusen, och få vill betala för den typ av nostalgism. Billiga i Indien, för dyra här.

Jag tilltalas av enkelheten, skulle faktiskt kunna tänka mig en sån här!! :tummenupp Men precis som du är inne på, inte för sådana pengar...

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Hur mycket tror du den kan tänkas kosta i asien? Ska ärligt erkänna att utseendet växer för mig, riktigt fulsnygg hoj. Är priset det rätta skulle jag lätt kunna tänka mig att ha en stående hos släkten för när jag är på besök. 80k är ju nästan samma klass som CCM GP450 så det känns ju inte särskilt aktuellt.

Edit: Google sa 1.8 lakh indiska rupees, det är inte farligt alls. Får diskutera med sambon om hon är sugen på MC-semester på Sri Lanka nästa gång :brynad

Last edited:

moddlaren

Guest
Siket junk.. 80 k är ju sjukt för mycket. 25-30k är nog max för dem skrothögen.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Riktigt läcker, de har fått till känslan av hemmabygge som ingen annan tillverkare. Hade den kostat 40-50 hade jag funderat på att köpa den.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
En ny Royal Einfield Bullet 500 kostar sextio tusen här I Sverige, och den âr nog lite för dålig för att det ens ska vara nostalgikul. Kostar inte en Typ ER-6 det?

En tvärrutten Kinesisk sidvagnshoj ( minns inte vad de heter) kostar ännu mer, vem köper skiten egentligen

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Edit: Google sa 1.8 lakh indiska rupees, det är inte farligt alls. Får diskutera med sambon om hon är sugen på MC-semester på Sri Lanka nästa gång :brynad

Så cirka 23kkr ?

En ny Royal Einfield Bullet 500 kostar sextio tusen här I Sverige, och den âr nog lite för dålig för att det ens ska vara nostalgikul. Kostar inte en Typ ER-6 det?

Tog en titt på blocket.
Hittade ER6-N för ca 64kkr och ER6-F för ca 74kkr för hojar som enl. annons skulle vara åsmodell 2016, 0 milare.

Gäller det importörer/handlare eller gäller det alla? Går det att privatimportera en 2016 hoj utan ABS ?

babgjyshi

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Hoj
SUZUKI GSF600S
Medellönen i Indien är ju också 100 kr om dagen, så 25 000 där är som 250 000 här.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Precis vem vill betala 80k för en sån...inte klokt:va jag kan tänka mig max 40k eller heller köper jag en Honda Msx 125 istället:hihi

Jag antar att du inte skulle vilja betala 80k för en Msx heller. Speciellt inte när du kan betala 90k och få 3st istället. :tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Billigt jue! Fan vad fattiga ni är!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...