RPM tidningen, vad tycks?

AmazingMagazine

Redaktionen
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX-R1000
Tidskriftern RPM

Hej alla sporthojsåkare!

-Trevligt med lite reaktioner, det verkar som om vi rört om en del i grytan!...

Dock verkar det som om flera utav Er uppfattar eller tror att RPM skulle ha ett samarbete med SVEMO. Så är INTE fallet, vi har endast valt att direktavisera tidskriften till de (enligt marknadsundersökning) som vi tror har ett intresse av bilar & motorcyklar, varför vi valt att bland annat vända oss till ett urval av licensierade förare genom SVEMO.

Då vi är ett fristående förlag vill jag göra Er uppmärksamma på att SVEMO är helt oskyldiga till att redaktionen publicerat bilder på en mc-förare som saknar "önskvärd" skyddsutrustning vid framförandet av R-motorcykel på allmän väg.

Fortsätt gärna att "tycka till" här på forumet. Det går också bra att maila till oss på följande adress; synpunkter@amazingmagazines.se

MVH
Redaktionen

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Se där ja! Tror absolut tidningen har en framtid, och den bör väl vara den enda i sitt slag som kombinerar R-hojar med skoj bilar och cross. :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"Nu ska vi testa ZX-6R och GSX-R600". Jo, tjenare, en gubbe med gubbkörställning, gubbjacka, gubbjeans och gubbgympadojor. Dessutom med alla gubbsyndroms moder sittande som en smäck; solbrillor och klart visir. Vilken pinsam tidning.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tyckte tidningen var helt ok! Layouten var annorlunda och cool. Häftiga bilder också. Innehållsmässigt vet jag inte, har inte läst igenom allt.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
GSXR1100R skrev:
2281934 Wheela i gympadojer är inget som SVEMO stöttar dock.

/Micke SVEMO

HAHA jag har mailat de om detta (har inget annat för mnig för tillfället av olika skäl)

svaret löd undefärsåhär.

jag håller med dig om átt detta kan de lite dåligt ut. MEN (Så går han rakt i försvars ställning)
Vi skall ju inte glömma att detta testet är gjort under vanliga förhållanden och på allmän väg.så det är inte olagligt att köra i jeans o jympadojjer.
-------------------------slut citat--------------------------------------

Bra det håller jag med om

MEN ärdet då lagligt att köra på bakhjulet?

jag skall ringa polisen och kolla.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:
2296778 Tyckte tidningen var helt ok! Layouten var annorlunda och cool. Häftiga bilder också. Innehållsmässigt vet jag inte, har inte läst igenom allt.

Nej, den var inte helt ok. Om man riktar sig till licensierade förare verkar det knasigt att hålla en nivå som passar 11-åriga pojkar som tycker om att läsa om häftiga grejer. Och om det faktiskt är dom 11-åriga pojkarna man riktar sig till är det knasigt och bortkastat att skicka ut dyngan till dom licensierade förarna. :va

Jag vill inte se den på min dörrmatta igen. Den var pinsam.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Bra bilder och layout.

Sämre innehåll och ingen RR. Men ändå mkt bättre än IB blaskan.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bikerbitch skrev:
2296778 Tyckte tidningen var helt ok! Layouten var annorlunda och cool. Häftiga bilder också. Innehållsmässigt vet jag inte, har inte läst igenom allt.
Läs den och skratta uppgivet.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Snygg layout, för mycket reklam, för mycket cross (som alltid), för mycket bilar & på tok för lite roadracing.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Urk, en arbetskamrat visade tidiningen för mig. Urk. Jag hoppas att SVEMO inte tog betalt när de lämnade ut sitt adressregister. Även om RPM och SVEMO inte har något som hellst med varandra att göra anser jag att SVEMO har något slags ansvar när de lämnar ut medlemmarnas adresser till andra. Att för SVEMO, ett seriöst förbund med seriösa medlemmar, förknippas med en tidning som RPM, eller ännu värre, lämna ut medlemmarnas adresser till en tidning som RPM, tycker jag är oansvarigt och oseriöst. Om de dessutom fick betalt för det är det girigt.

I det omtalade gympadojjs-testet framgår det med all tydlighet att det är buskörning på allmän väg som gäller, mitt i Stockholm dessutom. Full spätta på raksträckan genom Akalla, finfina bilder på bakhjulskörning utan skyddsutrustning. Kanske inget att skrika sig blå över. Men om kassaaparaten klingar hos SVEMO i Norrköping samtidigt som det dunsar i brevlådorna hos medlemmarna runt om i landet luktar det skunk. SVEMO är en förening som förespråkar hög etik, om de lämnar ut medlemmarna register är det klantigt, om de säljer medelmmarnas adressregister till höstbjudnande är det omoral.

Och tidningen då? Moralen hos redaktionen kan man ifrågasätta. De använder sig väl av Gohstriderretoriken och sticker huvudet i sanden och vägrar se det felaktiga i att producera och distribuera en tidning där man kopplar ihop moderna supersporthojar, buskörning och avsaknad av personlig skyddsutrustning och paketerar det som en livsstil.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...