Svårt för någon att se ned på den som är långt framför.
När detta om att det
alltid körs fort med SportHoj kommer upp brukar jag berätta att jag har en specialbyggd motorcykel! Den har nämligen ett reglage på höger sida av styret med vilken hjälp man kan ändra inte bara hastighet utan även volym ur ljuddämparen!
Och det bästa är att det är jag, som förare, som bestämmer!
Den vidsynte förstår naturligtvis att det är människans omdöme som avgör hur man beter sig. Oavsett om det är i trafiken eller någon annanstans.
Jag har hört människor berätta att de inte kan ha öl hemma för då dricker de upp allt. De tillhör gruppen som skulle TjÖra Igälsig DireCkT på en SportHoj.
Men alla har vi hatobjekt. Jag ogillar cyklister i åtsittande lycra. Lycra stryper, som alla vet, blodtillförseln till huvudet och försämrar dennes omdöme!
Men jag vet ju att alla inte är svin bara för att jag alldeles för ofta ser egoister i lycra som inte anpassar sig efter omgivningen. För det är människan, särskilt de som har attityden att
du flyttar dig när
jag kommer, som är problemet. Vare sig det är i sadeln på en trampcykel, SportHoj, i butiken eller någon annanstans där man inte är ensam.
Men de flesta ser inte människan utan idioten i sadeln innan denne hunnit visa om det stämmer eller inte. Vare sig det är trampcykel eller SportHoj. Så de cyklister som inte kör ute i vägbanan och går ännu längre ut när de hör mig komma får tummen upp av mig!
Jag har kamrater med alla sorters motorcyklar och de flesta är överens om att vi ska köra det vi själv gillar, inte det andra tycker är lämpligt. Vill man ha GoreTex eller en jacka med fransar så går det bra bara jag slipper...
Jag har en kamrat som kör en Blyvinge med goa nerlägg på landsväg! Vi kör likadant så på landsväg är det en fröjd att ligga bakom. Trafiksäkert men kanske inte helt enligt Tragikvärkets hastighetstalibaner.
F,låt lång utläggning...
Men däcksvideon du la upp tackar jag för!