RR Träning Sviestad 2007

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Nu kanske jag inte får medhåll men jag resonerar som att man får välja själv om man räknar laptimertiden eller transpondertiden. Enl. min laptimer körde jag nämligen 1.00,9 men transpondersystemet verkar ha inbyggd latency och mäktade inte med bättre än 1.01,014. :huvet

Trots detta väljer jag att ropa hurra, jag körde under 1.00! Jag menar, hade inte transpondersystemet varit igång hade det ju inte varit något snack om saken. ;)

Får jag godkänt eller underkänt för min höga 1.00?

(transpondersystemet är som en sten i skon ibland...)

1.00 är 1.00 och då måste det ju betyda att du är lika snabb som Ozto!? :)

Loco

Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Nada
1:00.= En minut
1.00= En sekund
Som jag uppfattar det:confused:
Grattis till varvrekordet!:D

Last edited:

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
För er som var där, här är bilderna jag tog:

http://www.sporthoj.com/roadracing/foto/sviestad14aug07/

visabild.php

Fina bilder, särskilt den här tycker jag om:

http://www.sporthoj.com/roadracing/foto/visabild.php?kat=sviestad14aug07/allabilder/images&fil=IMG_2032.jpg

Kul känsla för killen som ligger först, 3st bakom som alldelens snart kör om, väldigt fort...:)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3107573 Nu kanske jag inte får medhåll men jag resonerar som att man får välja själv om man räknar laptimertiden eller transpondertiden. Enl. min laptimer körde jag nämligen 1.00,9 men transpondersystemet verkar ha inbyggd latency och mäktade inte med bättre än 1.01,014. :huvet

Trots detta väljer jag att ropa hurra, jag körde under 1.00! Jag menar, hade inte transpondersystemet varit igång hade det ju inte varit något snack om saken. ;)

Får jag godkänt eller underkänt för min höga 1.00?

(transpondersystemet är som en sten i skon ibland...)
Transpondersystemet är det som är facit. Laptimers ljuger och under minuten är du ju inte hur du än vrider och vänder på det.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Stort tack till alla som hjälpte till igår så att det blev träning. Ni är bäst :rock

Nazurro bejakade sin kvinnliga sida igår och fick heta mitt namn. Jag fick också heta mitt namn, men hade hellre haft nazurros tider. Det fick jag ju också, kan man säga..

Tack Alicia som peppade inför sista passet, det släppte lite faktiskt och kändes äckligt bra! Skitkul bilder du tatt Swedie, lite avbrytande på blommor, flygplan och sånt är alltid skoj!

På hemvägen tutade Lasse till två gånger när jag höll på att somna.
Tredje gången tutade han, fast inte på mig utan på en långtradare som ville köra på oss i en rondell. Jag vaknade till och såg fronten på en stor bil. Tur man hade besökt damrummet innan man åkte hemåt. Tur att jag sov också, annars hade jag skrikit som jag alltid gör när det händer något läskigt.
Sen var jag ap-pigg resten av vägen. Glömde dock stretcha och är sådär porrigt stel i lederna idag.

Tack igen för en bra kväll!

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
jag klockade victor manuellt och han fick några höga 57:er faktis :blah

man skulle kanske laddat transponden iaf :tungan

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Då var det snart dags för träning igen. Någon som har monterat snabbgashandtag eller något annat coolt till imorgon? Vilka kommer?

sandstream

Guest
Då var det snart dags för träning igen. Någon som har monterat snabbgashandtag eller något annat coolt till imorgon? Vilka kommer?
Min plan är att komma om verkstaden hinner smacka på det nyinköpta godiset så jag kan lämna den kungliga huvudstaden i skälig tid :)

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag kommer som vanligt inte... Skulle bara göra ett fäste för laptimern och nu är halva hojen nerplockad.

Mitt träningskort för i år har inte blivit utnött direkt har bara kört två träningar än sålänge. Hoppas på åtminstonde en till i år.

Hoppas ni som ska dit får en bra träning i alla fall. :)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag kommer som vanligt inte... Skulle bara göra ett fäste för laptimern och nu är halva hojen nerplockad.

Är det fortfarande sviter efter Gelleråsen-vurpan?

Jag kommer iaf till träningen för att testa nya hojen som jag hämtade idag :)
Bytte bort R6:an, jag har stått emot bytta-till-nytt djävulen länge nu men klarade inte längre.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag kommer inte.. Är förvisad till Visingsö på den träningen som jag har lovat att va träningsansvarig på... Men det löser sig nog iaf... Farsan kommer va ute där i god tid och plocka ordning osv...

Lycka till! Kör inte under minuten utan mig bara...

sandstream

Guest
Jag kommer inte.. Är förvisad till Visingsö på den träningen som jag har lovat att va träningsansvarig på... Men det löser sig nog iaf... Farsan kommer va ute där i god tid och plocka ordning osv...
Lycka till! Kör inte under minuten utan mig bara...
Tänkte klämma ett 59,999 varv, packa ihop och åka hem :D

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a

Lilla Rex fick i sig motorn igår men fick inte bli färdig... så ni får stå ut med en brölande ducce idag med.... igen :)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
nya bromsbelägg på och quickshiftern kanske funkar nu...
däcken är bytta också till bättre begagnat

sandstream

Guest
Tidsmässigt var det en helt okej träning, 1:00,4 som bäst, men att jag skulle slänga mig i ingången på Esset var helt onödigt. Efter lite omplåstring i ambulansen och 2 timmar i bil hem känns det ändå som att jag kommer att laga hojen igen och satsa på Gelleråsen! :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...