Babar
bromskloss
Har lite funderingar på det här med licens till nästa år. Har dock en känsla i kroppen att jag är lite för långsam... Har kört nästan alla trafikövningarna i år, (första året på bana, 3 totalt på mc) och körde de avslutande 2 i snabba gruppen där jag låg bland de långsammaste (med gökur klockade en kompis mig på ca 1.11).
Vill köra mer på bana och trafikövningarna, som är jättebra, är för få för mitt behov!
Tycker själv att jag avslutade säsongen betydligt snabbare än jag startade den, men jag vill ju inte ligga som en bromskloss på RR-träningarna.
I min vision som jag drömmer om på nätterna så tävlar jag om ett eller ett par år!
Så...ska jag lugna mig ett tag till eller är det ok att vingla sig igenom torparn hel till halvlångsamt?
/Marcus
Jag kanske inte är helt rätt domare. Har dock stått bredvid och varit depåvärd flertalet ggr. Du passar helt klart in i långsamma gruppen på rr-träningarna. Där ligger tempot på 1.10+.
Se det så här. På gamla sträckning hade varvrekordet 51s och de riktigt snabba normalt runt 53-55s medan långsamma gänget låg på ca 1.00 och uppåt. Nu ligger de riktigt snabba på minuten under träning. DU gör 1.11 på varvet. Skaffa dig licens och börja åka. Bara en nackdel med licensträningen. Bågen får inte vara en gathoj som på trafikövningen..
Du får dessutom många fler pass att öva på med licens jämfört med trafíkövningarna. Hindrar dessutom inte att du fortsätter på trafikövningar på sidan av licenstillfällena.
Last edited: