Rs 125 temperaturen är lite skum ?

klubbarn

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Triumph street triple rs - 2017
Nu för en vecka sedan gick temperaturen ner till ungefär 50-60 grader. Den ska ju ligga på ungefär 70 grader, tyckte att detta var lite oroväckande så jag ringde starol racing. De sa att jag bara skulle fortsätta köra.

Nu undrar jag om det är någon här som har lösningen på problemet?

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Lösning? Fortsätt kör bara, det är inte direkt nåt problem. Om den inte går sämre förstås.

klubbarn

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
okej tack. får väl göra så men jag vill ju helst att allt ska vara som det ska med min lilla pärla.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Gör som stoffe säger annars borde det kunna lösa sej om du byter termostaten för om den öppnar för tidigt så går motorn för kall!
Vet fan inte om vi har någon på våra aprilior men var ett tips:)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Johannes_88 skrev:
2206520 Nån som vet hur varm får den bli, utan att det är "skadligt" för motorn?

Den ska iallafall ligga på 70. När min låg på cirka 85 grader (stog stilla och det var varmt) så gick den sen snabbt ner när man körde typ 50-60 meter. Så helst runt 70... 80 är lite för mycket.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Johannes_88 skrev:
2206520 Nån som vet hur varm får den bli, utan att det är "skadligt" för motorn?

Min var upp i ca 80 innan jag stängde av motorn, sen steg den till 90 innan den sjönk igen. Motorn står fortfarande på verkstad. :död

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
min temp funkade 2ggr, sen nu i helgen kollade jkag under tanken när den var på för det stog cold även fast allt var uppe i gott och väl 50 grader, så såg jag att den var lite lös så jag petade till den och vipps....tempgivaren var ju i två delar...

in och ringa starol, beställa ny :p

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Saabmosare skrev:
2207456 Min var upp i ca 80 innan jag stängde av motorn, sen steg den till 90 innan den sjönk igen. Motorn står fortfarande på verkstad. :död

Min är också sån att den går upp i temp när man står stilla... men temperaturen sänks om man varvar till lite eller kör iväg så jag tycker att det känns ganska naturligt att det är så.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Johannes_88 skrev:
2208035 Min är också sån att den går upp i temp när man står stilla... men temperaturen sänks om man varvar till lite eller kör iväg så jag tycker att det känns ganska naturligt att det är så.
men det e klart att den går upp i temp för då går ju ingen luft igenom kylaren.

klubbarn

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
tack för alla svar.
antar att det är fel på tempmätningen för annars skulle den väl gå lite sämre nu när den är kall antar jag.

varva lite mer var väl fan det dummaste jag hört, om jag redan ligger på 11-12 tusen varv när den ligger på 60 grader så är det nog inte så lämpligt.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Johannes_88 skrev:
2208035 Min är också sån att den går upp i temp när man står stilla... men temperaturen sänks om man varvar till lite eller kör iväg så jag tycker att det känns ganska naturligt att det är så.
Jo min med men det är ju naturligt!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...