Rs 125

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Någon som vet vart man köper en ny hastighets givare och en wire? Min hastighetsmätare funkar nämligen inte!

Jätte tacksam för snabbt svar

//Joakim
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Den är en 2007! hittade inget specifikt på någon givare eller vajer :S lite krånglig sida!
Du vet inte vart det kan finnas på sidan?

Tack så jätte mycket för ditt svar
 

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Ort
Rimbo
Hoj
Letar ny
Den är en 2007! hittade inget specifikt på någon givare eller vajer :S lite krånglig sida!
Du vet inte vart det kan finnas på sidan?

Tack så jätte mycket för ditt svar

Ja tyvärr så verkar de ha blandat ihop de skandinaviska ländernas språk.. Låt oss se om man kan friska upp norskan lite!

http://www.geiwiz.de/no/brukte-dele...menter-413/speedowire-ny-1995-2005-40221.html Där är en wire, men passar endast till 2005an, men det kanske kan fungera ändå.

http://www.geiwiz.de/no/speedogivere-1128/speedogiver-sort-ny-1922984.html och där finns en hastighetsangivare. 2005 där också, men ja som sagt kan det vara samma konstruktion hur som. Du får jämföra lite ;)
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Om det inte funkar så ring biscaya motors eller annan försäljare. Dock inte att rekomendera om du hittar på annat ställe då det blir dyyyrt! Men dom kan ju garanterat fixa fram nått!
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Ja tyvärr så verkar de ha blandat ihop de skandinaviska ländernas språk.. Låt oss se om man kan friska upp norskan lite!

http://www.geiwiz.de/no/brukte-dele...menter-413/speedowire-ny-1995-2005-40221.html Där är en wire, men passar endast till 2005an, men det kanske kan fungera ändå.

http://www.geiwiz.de/no/speedogivere-1128/speedogiver-sort-ny-1922984.html och där finns en hastighetsangivare. 2005 där också, men ja som sagt kan det vara samma konstruktion hur som. Du får jämföra lite ;)


Jaha okej tack så jätte mycket! tror dock inte de funkar på 2007 :S såg lite anorlunda ut så som jag kunde se det :( du vet möjligtvis inget annat ställe? Tack för svaren i alla fall! det är uppskattande!
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Biscaya ligger i Alingsås, 10-15 minuter ut med bil. Där är det trevligt att gå runt och kolla, fullt med fina hojar som står och glänser :)

Edit: Det ligger egentligen i Hol som är 10-15 minuter ut med bil. Om man kommer från Göteborg är det bara att köra rätt igenom de 2 stora rondellerna och sedan raksträcka i 10-15 minuter. Alltså raka vägen från göteborg så hittar man Hol på vänster sida, 10-15 minuter från Alingsås.

Edit: Jag har beställt från Geiwiz tidigare, så det är nog en legit sida. Frakten var med DHL och paketet kom fram, det negativa är att jag behövde betala i förskott (om jag minns rätt).
 
Last edited:

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Vet någon hur hastigheten mäts på dessa cyklar? det sitter ju en givare från hastighetsmätaren ner till bakre hjulet! men vad mäter givaren där nere på? den sitter ju mot bromsskivan, har bromsskivan då några magneter den mäter på då eller hur går det till?

Jätte schysst om någon vet!
 

Kalliniho

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Ulricehamn
Hoj
Aprilia RS 125 Black -07 Puch Dakota -73
Ingen aning på den andra frågan.
Men på första så kan jag rekomendera att googla på aprilia rs 125 oem så har du sidor där du kan hitta alla orginaldelar. Ett bra sätt att hitta både delar och sprängskisser. Kanske lite dyrare än t.ex pjme men det är smidigt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top