RS 36:or

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
Enligt killen jag köpte hojen av skall det sitta RS 36:eek:r på den. Att det inte är originalförgasare ser jag men om jag kollar på mikunis hemsidan så ser de inte ut som och är inte flat slides. Jag plockade bort ett av luftfiltren och det var en rund trottel. Toppen på förgasaren ser likadan ut som en FS. Finns det typ tidiga RS 36:eek:r som är "round slides". Det mikuni med rund trottel jag hittat info om på nätet har ett runt skruvlock ovanpå. det har alltså inte mina.

Mikael

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Ja det är nog original VM29SS på den där

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
andersbrink skrev:
Vissa modeller av GSXR-750 har Mikuni semi-flatslides på från fabrik.

Vad är det du ska justera?

Tänkte mest kolla upp vad det egentligen är som sitter på. Kör för tillfället med originalsystemet så den går väl lite för fett misstänker jag men jag har inte för avsikt att köra med det. Har besiktat nu så V&H systemet åker på igen, ingen större mening att göra nåt förren det sitter på plats. Det som dock är lite störigt är framförallt om man har motorbromsat lite grand och skall gasa på lite försiktigt runt flytgas, då händer först ingenting vrider man då bara lite lite till så kommer han som en raket. Är lite lattjo när man kommer i en rondell tex. Vet inte om det kan ha med avgassytemet att göra, har för mig att jag hade samma tendenser även med helsystemet. Enligt förre ägaren skall den vara ombestyckad och körd i dynojet.

Finns det någon märkning på förgasarna så man kan se storlek?

MIkael

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
Tysken skrev:
Ja det är nog original VM29SS på den där

Tror inte det är original. Har desvärre ingen bra bild på fuggarna här men de ser iallafall inte ut som på den bifogade bilden vilket jag tror är VM29.

Bifogat

• gsxr750-knfilters.jpg
    gsxr750-knfilters.jpg
    57 KB · Visningar: 104

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Det där är inte VM29SS som sitter original på din hoj.
Har du ingen bild på dina?

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
Tysken skrev:
Det där är inte VM29SS som sitter original på din hoj.
Har du ingen bild på dina?

Skall fixa en när jag kommer hem. har bara denna men där ser man knappt toppen på fuggen.

/Mikael

Bifogat

• IMG_0001w.JPG
    IMG_0001w.JPG
    31.1 KB · Visningar: 98

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
Bilder

DJME skrev:
Skall fixa en när jag kommer hem. har bara denna men där ser man knappt toppen på fuggen.

/Mikael

Något bättre bild kanske, hade inte nån digitalkamera hema så jag fick ta med min PDA.

/Mikael

Bifogat

• image_00012.jpg
    image_00012.jpg
    90.3 KB · Visningar: 131

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
DJME skrev:
Något bättre bild kanske, hade inte nån digitalkamera hema så jag fick ta med min PDA.

/Mikael

Pass, har aldrig sett såna :va
Brink eller nån annan trimnisse med mer erfarenhet vet säkert vad det är.

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Tysken skrev:
Pass, har aldrig sett såna :va
Brink eller nån annan trimnisse med mer erfarenhet vet säkert vad det är.

Mikuni Smoothbore 33

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
andersbrink skrev:
Bör kanske tilläggas att dom inte kommer som original på nån gixxer. Dom är iaf helt perfekta (storleksmässigt, om topplocket är orört) för den lilla 750-motorn.

Låter ju bra det iallafall. Sen att man känner sig lite blåst på 36:eek:rna går ju inte att komma ifrån. Gäller samma värden för flottörnivån som för 36:eek:rna?

Hittade en sprängskiss på
http://www.mikuni-topham.de/deutschsite/erzatsteile/seite84-85.pdf

Står dock inget om grundinställningar.

/Mikael

viktor95

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Hoj
RF900R
Det finnns en märkning ovanför eller snett ovanför vaccumuttagen på insuget.På orginal vm29ss skall det stå 27A01 då är det orginal.
Tänkte mest kolla upp vad det egentligen är som sitter på. Kör för tillfället med originalsystemet så den går väl lite för fett misstänker jag men jag har inte för avsikt att köra med det. Har besiktat nu så V&H systemet åker på igen, ingen större mening att göra nåt förren det sitter på plats. Det som dock är lite störigt är framförallt om man har motorbromsat lite grand och skall gasa på lite försiktigt runt flytgas, då händer först ingenting vrider man då bara lite lite till så kommer han som en raket. Är lite lattjo när man kommer i en rondell tex. Vet inte om det kan ha med avgassytemet att göra, har för mig att jag hade samma tendenser även med helsystemet. Enligt förre ägaren skall den vara ombestyckad och körd i dynojet.

Finns det någon märkning på förgasarna så man kan se storlek?

MIkael

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...