Upp till 120-130 axxar den inte alltför fort. Upp till 90 går den väl okej, sedan avtar den mer och mer och segar ordentligt från 110 och uppåt.Tackar för bra och seriöst svar!
Jag kikar runt på lite hojar och där i bland NSR och RS. Pengar är "inget problem" om man säger så, därför känns en RS bättre då de finns nya sådana. Att ha den strypt till en början är väl ganska smart. Och skönt att höra att de inte går ALLT för dåligt. 120-130 räcker gott och väl till en början. Sen ska man givetvis strypa av dom.
Men hur är det när man trimmar en 125a egentligen, är det ens någon som åkt fast för det? Åkte så jävla oturligt nog fast på moped när snuten visade sig för första gången, och enda gången, i stan på det året. Så är halvt skraj att trimma nu, men utan trimningen är det ju inte allt för kul.
Är det stor risk att åka fast?
Risken att åka fast för att du har för mkt effekt är minimal.
De kan inte hävda att du har mer än 11 kw på plats, utan då behöver de skicka dig på en besiktning där de mäter upp - och då hinner du ju ordna så mc:n får sina lagliga kw.