rs eller nsr?

SinkZ

Brist på KK
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Italian lightweight
Det är så att jag är på väg mot min första mc :)
jag vill ha en aprilia rs 125 årsmodell runt -98
men min farsa säger att reservdelarna e dyra och jag kommer få vänta hela sommarn på dem om jag kommer behöva några.
Jag har ju inte tänkt att ramla men det blir ju inte heller alltid som man har tänkta sig ;)

så då undrar jag om det är bättre att köpa en honda nsr 125, jag tycker inte den är lika snygg som rs men om det är MYCKET mer ekonomiskt så ta rjag den istället. Vilken går bäst strypt som ostrypt?

Tacksam för svar :)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Vill du ha RS är det klart du ska köpa den, sååååååååååååååååååå mycket billigare är inte NSRen...
Reservdelar, krångel uppstår alltid, skönt o ha det smidigt på den fronten, tror dock inte det är såå farligt med aprilia, ni som har RS får väll fylla in lite...

Ang prestanda, RS går bäst ostrypt, punkt slut... Strypt är väll lite mer frågan om kanske, men då båda har lika mycket effekt strypta och NSRen är byggd till viss del för bra botten skulle jag tro att NSRen är trevligare att köra strypt än RS, men skillnaden lär va väldigt marginell så det är inget du behöver hänga upp dig på, skulle jag tro...
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
kommer att finnas en grymm 125 fighter till sommaren till salu :)
dock inte billigt.

Annars tar det ca. 1,5-2veckor att få hem reservdelar till sin rs!!! bäst är starol.se men även reservdels säljaren svante på avamc är mycket trevlig!!!
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Aprillian är ju så där 18kg lättare så att den borde toppa lite mer strypt också. Har för mig ca 140km/h på mätaren (130 enligt gps) och nsr:en 131 enligt mätaren och 125 enligt gps. Ungefär så.

Reservdelar så får du enklast kolla hos närmaste Honda/Aprilia handlare.

Där jag köpte mina NSR delar fick jag vänta max 2 veckor och det var när det inte fanns på lagret i Holland.
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Precis som NSR_Martin säger så skiljer det inte så mycket i pris om du har tänkt dig en ~98'as Aprilia ( om du inte ska ha shoiks monster fighter :yoparty ). Men eftersom du tycker att RS'n är snyggare så är det klart du ska ha en! Satsa på den du känner själv känns bäst.

Det där med reservdelarna har jag hört kan vara lite jobbigt, eftersom mycket måste betällas av återförsäljaren direkt från Italien, där är det fördel honda som har sitt i Holland.

Jag tycker själv att NSR'n är en mycket bra motorcykel och jag är väldigt nöjd med den. Den är doc lite mer åt touring hållet är åt RR som RS är mer anpassad för..
Eftersom aldrig har kört en RS så kan jag inte dela med mig av några egna erfarenheter, men det finns det ju många andra här på forumet som kan bidra med..


/tegenfeldt
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Precis, för din del räcker inte NSRens fördelar för att täcka upp mot RS som du gillar mer designmässigt, du tyckte ju inte NSRen va så snygg heller osv... Köp en RS, annars tror jag du kommer ångra dig, iom att det verkar va den du vill ha... Följ hjärtat, may the force be with you :D
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Nja general lagret för aprilia norden ligger i danmark, där dom har det mesta fast dom tar ju iofs in sitt från italien, men men...
som sagt, lev. tid på delar brukar vara på ca. 1-2veckor (tro mig, har varit där ett ANTAL gånger :))
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
NSR_Martin skrev:
Precis, för din del räcker inte NSRens fördelar för att täcka upp mot RS som du gillar mer designmässigt, du tyckte ju inte NSRen va så snygg heller osv... Köp en RS, annars tror jag du kommer ångra dig, iom att det verkar va den du vill ha... Följ hjärtat, may the force be with you :D

Nu förstörde du ju stämningen i mitt vackra inlägg :D
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Har ägt både RS & NSR. Diggar helt klart mer NSRén i utseende. Och effekt skillnaden är definitift inte så stor som många tror det ska vara.

EDIT: La till lite.
 
Last edited:

SinkZ

Brist på KK
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Italian lightweight
Tack så mycket för alla era svar :)
Har nog bestämmt mig för en rs då :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top