Rs Folk Se Hit

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Halloj kära rs ägare, behöver lite uppgifter från era hojjar, igår fick jag mina delar från tyskland...
effektrör och munstycken, broms:eek:k fram och bak (dock var fram ett rs250 ok, men med lite modifiering så passar det någorlunda).
Men mitt problem är att när man varvar lite på tomgången så blir motorn så väldigt varm 80-110grader efter ett tag börjar den koka, är det för att den inte får kylning när man åker eller... vad ligger era temp. på när ni står stilla och varvar lite?
för övrigt kan jag väll säga att den låter ruggit fint :D
vet i morgon till 110% att det är rs250 ok, så om någin är intreserad av att köpa ett par bromsok till rs 125 (orginal)
så skriver jag in det i tråden i morgon

ha det

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
När den bara står på tomgång ligger min runt 65-70 grader, och när man kör i stadstrafik så brukar den gå upp mot 80-90 ibland.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
shoik skrev:
Något förslag på varför den går så j*** varm?

Luft i kylsystemet! Har du luftat kylaren och vattenpumpen?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
haha.. När jag mena "luftat" så va det inte att du kört utan locket på! :tungan

Du kan ha fått in luft på nått sätt i kylsystemet och då drar vattenpumpen runt kylvätskan tills luftbubblan eller vad man kan kalla det för kommer till vattenpumpen! Där kommer luften typ stanna och pumpen går helt eller delvis i luft då vilket gör att du inte kommer ha samma fart på kylvätskan! Därför går den då varm.

Lossa kyllocket och om det finns en avluftningsskuv uppe på kylaren så öppna där tills det bara kommer vatten utan luft i! Samma på vattenpumpen. Öppna avluftningsskruven tills det bara kommer vatten utan luft i! Akta så skruvarna och gängorna inte fördärvas!! Och fyll på kylvätska om det sjunkit! Klart! :)

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Axxexs skrev:
haha.. När jag mena "luftat" så va det inte att du kört utan locket på! :tungan

Du kan ha fått in luft på nått sätt i kylsystemet och då drar vattenpumpen runt kylvätskan tills luftbubblan eller vad man kan kalla det för kommer till vattenpumpen! Där kommer luften typ stanna och pumpen går helt eller delvis i luft då vilket gör att du inte kommer ha samma fart på kylvätskan! Därför går den då varm.

Lossa kyllocket och om det finns en avluftningsskuv uppe på kylaren så öppna där tills det bara kommer vatten utan luft i! Samma på vattenpumpen. Öppna avluftningsskruven tills det bara kommer vatten utan luft i! Akta så skruvarna och gängorna inte fördärvas!! Och fyll på kylvätska om det sjunkit! Klart! :)

tror det :D nää allt klart kapten :D

tackar för hjälpen...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Eller så kan du bara ge fan i att varva den på tomgång.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...