Rs/mito???

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är helt ställd. sålde min lill aprilia i dag, så nu har jag pengar att byta ut yamahan till nått finare, jag har i princip en RS och en Mito att välja på, båda mycket fina! RS'n är 2 år äldre, men mito'n har gått längre, mito'n har trim rör på, RS'en har mitaka pirat kolv och ringar, så miton har lite mera åka! däremot gillar jag RS designen, och jag är van med dom då moppen var en RS50, dom kostar ungefär samma. vilken skall man ta? Vill gärna höra för och nack delar med båda, och ännu hällre lite gämförningar. nån som vet ett bra ställe att skaffa cagiva delar förresten? (är ganska mycket i sthlm)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag skulle köpa en motard istället,.. men du är inte lagd åt det håller ser jag, så då skulle det bli miton.. ovanligare...

lite frerrari stämpel över dom, enligt mig

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
jag skulle köpa en motard istället,.. men du är inte lagd åt det håller ser jag, så då skulle det bli miton.. ovanligare...

lite frerrari stämpel över dom, enligt mig

Nej, körde lite ktm för ett tag sen, inte min grejj, dock så var ju det en enduro. :gnissla

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
alternativ 2:
spara pengarna till mellan å dra runt på den sura TZR:en

Meh, inte gärna, inte riktigt jag att tampas med en sån ris hög, kommer ändå att va klar med skolan tills mellan hoj, och då lyckas jag nog skrapa i hop vad som behövs.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2902789 Jag är helt ställd. sålde min lill aprilia i dag, så nu har jag pengar att byta ut yamahan till nått finare, jag har i princip en RS och en Mito att välja på, båda mycket fina! RS'n är 2 år äldre, men mito'n har gått längre, mito'n har trim rör på, RS'en har mitaka pirat kolv och ringar, så miton har lite mera åka! däremot gillar jag RS designen, och jag är van med dom då moppen var en RS50, dom kostar ungefär samma. vilken skall man ta? Vill gärna höra för och nack delar med båda, och ännu hällre lite gämförningar. nån som vet ett bra ställe att skaffa cagiva delar förresten? (är ganska mycket i sthlm)
Har du sett Miton i verkligheten? Annars är risken stor att du ändrar attityd ang. utseendet. :hihi Miton är skithärlig, och som sagt inte så "vanlig". Delar få du skickade från Biscaya Racing i Allingsås. :tummenupp

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Har du sett Miton i verkligheten? Annars är risken stor att du ändrar attityd ang. utseendet. :hihi Miton är skithärlig, och som sagt inte så "vanlig". Delar få du skickade från Biscaya Racing i Allingsås. :tummenupp

Håller med där, jag tyckte den var asfräsch på bild, och sen när jag åkte och kollade på den här jag har nu så fick man en chock, typ..
Den är sjukt snygg i verkligheten.. :tummenupp
Ska man ha original delar så är biscaya bäst, ska man ha trim/piratdelar så är www.geiwiz.com skitbra.
Jag tycker att Miton är ett givet val, Jag var också inne på Aprilia RS förut, men sen kollade jag på lite Mitos och kollade upp massa tester och jämförelser och det blev en Mito för den hade mer effekt bla. och i utseendet slår den ju Aprilia ganska lätt.

Självklart är detta min reflektioner så ni behöver ej kritisera :tummenupp

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
vänta tills RS maffian kommer..

ne men jag tycker värkligen du ska satsa på Mito. om du hittar nån vill säga

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Jodå, har tittat och prov gasat båda, problemet är inte att den inte är snygg, utan mera att den inte har en egen design, utan den ser ut som en Ducati, men det är ju ingen 916! :huvet och att RS en nog är en av de snyggaste motorcycklar det finns imo, däremot är den ju lite trögare.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2903437 vänta tills RS maffian kommer..

ne men jag tycker värkligen du ska satsa på Mito. om du hittar nån vill säga
:hihi

Jag med. :tummenupp

2903502 Jodå, har tittat och prov gasat båda, problemet är inte att den inte är snygg, utan mera att den inte har en egen design, utan den ser ut som en Ducati, men det är ju ingen 916! :huvet och att RS en nog är en av de snyggaste motorcycklar det finns imo, däremot är den ju lite trögare.
Hade jag resonerat som dig när jag köpte hoj hade jag kört RS. ;) Dock anser jag personligen att Miton är ljusår snyggare :hihi

Hade jag vetat det jag vet idag, och resoner som du gör, hade jag tagit Mito iaf. Detta med tanke på alla RS jag hört om som jävlas, har fått uppfattningen att Miton håller lite bättre. :)

Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)

Hade jag resonerat som dig när jag köpte hoj hade jag kört RS. ;) Dock anser jag personligen att Miton är ljusår snyggare :hihi

Hade jag vetat det jag vet idag, och resoner som du gör, hade jag tagit Mito iaf. Detta med tanke på alla RS jag hört om som jävlas, har fått uppfattningen att Miton håller lite bättre. :)

Säger exakt samma som dig:D du har helt rätt... hur kul e det att åka runt på nått som många har... roligare att vara igenkännd tack vare att det en ovanligare sak:D

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
fräckare med mito, den är både snyggare och ovanligare..

dock skulle jag köpt en motard, pinsamt o ha en rejserhoj som blir dragen av en 740 i toppfart:gnissla . Och om man är lagd åt bushållet så är det bara fördelar med en mer upprätt hoj

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
mer effekt bla. och i utseendet slår den ju Aprilia ganska lätt.

Självklart är detta min reflektioner så ni behöver ej kritisera :tummenupp

Aprilian har väll inte mindre effekt än miton... :va (om man bortser din då:D )

Själv så tycker jag att båda mc är helt underbara hojar. Jag tänkte också köpa en mito innan men jag vald RS dels för att jag själv tycker den är snyggare, det är lite lättare att få delar men det är det nog med miton också sen så vald jag RS dels för att Mito är lite dyrare

Men tror inte det spelar så stor roll båda är som sagt mycket bra MC och du kommer bli nöjd med vilken du än väljer. Jag själv är väldigt nöjd med min RS, och dem som kör mito är säkert nöjda me deras hoj... Gå efter vad du tycker lysna inte på oss hära för alla kommer bara skriva att deras hoj är den bäste eftersom dem bara kört den...

Lycka till hoppas du hittar en hoj som passar dig:)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
RS:n är ostrypt, och har mitaka kolv+ringar (ger mindre effekt?:confused:) Miton är från '00, och har trim rör.

Svårt att säga vilken man tycker bäst om bara, men båda är ju jäkligt fina!

Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Kan du inte langa upp bilder och info om båda då... för det verkar ju som att du har två som du kan köpa

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy