Rs/mito???

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2903782 fräckare med mito, den är både snyggare och ovanligare..

dock skulle jag köpt en motard, pinsamt o ha en rejserhoj som blir dragen av en 740 i toppfart:gnissla . Och om man är lagd åt bushållet så är det bara fördelar med en mer upprätt hoj
:fakta

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
RS har bättre väghållning.

Det är en smaksak, köp den hoj du tycker är snyggast. Jag tror att skillnaderna mellan dessa hojar är för små för att märkas på gata.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mito hava sprucken kåpa, nere vid stödet, syns knappt. RS kåpa lite skrapad, får en ny med. har hört att mitaka ger lite mindre effekt då den har sämmre kvalitet på gjutningen :)confused:). RS en är en 98, uttagen '99, miton är en '00. RS har rullat 14k och miton 24k. trimröret lite rostigt på mito, då den är importerad från gävle, båda pedant skötta och mycket bytt, mito ägaren ringde mig nyss och sade att han kunde gå ner 400€, skall ringa han med aprilia när jag fått pengar från moppen på kontot (dom hämtade den igår) och fråga om han vill matcha priset.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Mito hava sprucken kåpa, nere vid stödet, syns knappt. RS kåpa lite skrapad, får en ny med. har hört att mitaka ger lite mindre effekt då den har sämmre kvalitet på gjutningen :)confused:). RS en är en 98, uttagen '99, miton är en '00. RS har rullat 14k och miton 24k. trimröret lite rostigt på mito, då den är importerad från gävle, båda pedant skötta och mycket bytt, mito ägaren ringde mig nyss och sade att han kunde gå ner 400€, skall ringa han med aprilia när jag fått pengar från moppen på kontot (dom hämtade den igår) och fråga om han vill matcha priset.

Han gick alltså ner cirka 4000kr? det var fan bra gjort över telefon.

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Se upp med såna bara, varför har han inte fått den såld och varför är han så extremt angelägen att få sälja den nu när du har visat intresse...?

tänkte precis på samma sak... man går inte ner så brutalt i pris.. och man tjötar inte på säljarna oftast

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Som sagt men brukar inte gå ner i pris så mycket men köper du från tyskland eller eftersom du nacka om Euro? Tycker du ska va lite försiktig med Miton kolla ordentligt på den tror inte han med RS komemr sänka eller vem vet

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

köp miton, en 98 rs som rullat 1,4 tusen mil, låter wierd..

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2904492 Tänk gärna lite på att jag bor på åland, därför är det i euro, och det är därför den rullat så lite, miton har rullat mer då den är importerad från sverige, hittade lite bilder som förra ägaren lagt upp: http://www.bikepics.com/members/ctboy/00mito125/

RS en: http://www.marknaden.ax/ad.con?id=2258
Helt ärligt så dregglar jag över Miton när jag ser den, men det är ju jag... :hihi
Det är hugget som stucket, men som stoffe skrev innan har RS:en något bättre väghållning, men Miton lite bättre effekt. :) Välj efter instinkt. :tummenupp

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

Solid snake

Guest
Nej, Miton gör 180-190 och RS 160-170. Evolution Miton gör 210km/h.
Detta är Cagivas uppgifter, men dom stämmer ganska bra. :pannkyss
Jag vet inte exakt vad RS har men det är väl runt 30hk, har läst det på massor av ställen, men jag kommer inte ihåg.

Mito evo gör inte några 210km/h, inte om det inte är 90 grader nerförsbacke iaf.

Cagiva ljuger.

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Rs ftw :yoparty

Men skulle jag köpa hoj idag så hade det nog blivit en ktm 125 sm för att leka med och skaffat en sporthoj lite senare med mer kräm i. Varken rs eller mito är väl inte några lekmaskiner och topphastigheten är väl inte driekt hårresande heller :rolleyes:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Mito evo gör inte några 210km/h, inte om det inte är 90 grader nerförsbacke iaf.

Cagiva ljuger.

Min har varit uppe i 180 på mätarn på 6:an inte helt utvarvad ..

och jag har 7 växlar.. och så var det lite motvind(då menar jag när man stod still så kom vinden från det hållet man skulle åka mot)...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy