RS trimmdilemma

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
jag har ett gianelli att sälja om du fortfarande letar och har ont om pengar, det är i nyskick, du får det för 1200 spänn, ligger bara och skräpar...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Happ? Har jag blivit ett fucko nu också:confused:

En grej som är lite konstig är att hojen går nästan lika bra med 145, 150, 155, 180, 185 munstycken. Med alla dem munstyckena har stiftet blivit gyllenbrunt de sista försöken jag gjorde idag. Mysko men hojen går iaf grymt nu, har justerat bränsleskruven och nålen lite mer nu så.

Måste tillägga att den låter alldeles för grymt nu:) Förut när jag hade 28mm förgasare tyckte jag den lät ganska mycket häftigare. Men nu med 36mm så låter den gryyyymtt! Särskilt på högre varv:tungan

Jag hade Polini, Jollymoto och 38mm förgasare. på min rs 125 -00

Avgasystemet gjorde sjukt mycket. Behöver kunna andas mycket bättre med den större cylindern än med orginal.

36mm är nog lagomt. Min 38mm var stor! Är det Dellorto? Annars kan storlekarna på munstyckena vara anorlunda. Tex hade jag 400 munstycke på en annan 125a.

Den ska gå fett upp till 8500rpm under det ska man inte ligga och köra. Sen är den en klar fördel om du lägger på konstant spänning på avgasporten så du slipper vänta till 8500rpm då den åker upp utan kan få kraften mycket tidigare.

Bestyckningen är sjukt svår. Hade jag fått göra om något istället för att ha 4 eller om det är 5 kolvar i garaget från aprilian så hade det varit att lämna in den på bänkning där dom justerar in förgasaren perfekt. Kör med orginal luftbox också (inte sportfilter på den)

Är faktiskt sugen på att köpa en rs 125a igen:)
 

Bifogat

  • DSCN1302.JPG
    DSCN1302.JPG
    73.3 KB · Visningar: 38
  • DSCN1303.JPG
    DSCN1303.JPG
    104.2 KB · Visningar: 45
  • DSCN1313.JPG
    DSCN1313.JPG
    76 KB · Visningar: 42

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Jag hade Polini, Jollymoto och 38mm förgasare. på min rs 125 -00

Avgasystemet gjorde sjukt mycket. Behöver kunna andas mycket bättre med den större cylindern än med orginal.

36mm är nog lagomt. Min 38mm var stor! Är det Dellorto? Annars kan storlekarna på munstyckena vara anorlunda. Tex hade jag 400 munstycke på en annan 125a.

Den ska gå fett upp till 8500rpm under det ska man inte ligga och köra. Sen är den en klar fördel om du lägger på konstant spänning på avgasporten så du slipper vänta till 8500rpm då den åker upp utan kan få kraften mycket tidigare.

Bestyckningen är sjukt svår. Hade jag fått göra om något istället för att ha 4 eller om det är 5 kolvar i garaget från aprilian så hade det varit att lämna in den på bänkning där dom justerar in förgasaren perfekt. Kör med orginal luftbox också (inte sportfilter på den)

Är faktiskt sugen på att köpa en rs 125a igen:)
Fan vad den måste ha gått. :)

Hade varit kul som fan att trimma Miton, men inte var man pigg på att slänga ut en sån jävla massa pengar när man var 16... :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fan vad den måste ha gått. :)

Hade varit kul som fan att trimma Miton, men inte var man pigg på att slänga ut en sån jävla massa pengar när man var 16... :(

Den gick väldigt bra när den väl gick. Saknar den:näsblod

Jo det blir lätt väldigt dyrt om man ska experimentera.

Polini 154cc
Avgasporten styrd med knapp
Jolly pipa
Dellorto 38mm
Kolfiber reeds som skulle ge mer
Annan drevning
Bortkopplad oljetank (blandade direkt i tanken för att veta att den fick olja)

Sista vändan portades cylindern också.

Renoverade cykeln och återställde den till orginal och sålde alla delar separat.

Han som köpte den blev tydligen av med KK några vekor efter han köpt den 140km/h på 70 väg:näsblod

Drömmer mig tillbaka...
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Den gick väldigt bra när den väl gick. Saknar den:näsblod

Jo det blir lätt väldigt dyrt om man ska experimentera.

Polini 154cc
Avgasporten styrd med knapp
Jolly pipa
Dellorto 38mm
Kolfiber reeds som skulle ge mer
Annan drevning
Bortkopplad oljetank (blandade direkt i tanken för att veta att den fick olja)

Sista vändan portades cylindern också.

Renoverade cykeln och återställde den till orginal och sålde alla delar separat.

Han som köpte den blev tydligen av med KK några vekor efter han köpt den 140km/h på 70 väg:näsblod

Drömmer mig tillbaka...
Känner redan att jag kommer sakna Miton också även om den inte är så extrem. :(

Hade man haft lite bättre startkapital hade det varit grymt kul. :)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag ska iaf inte sälja min RS eller jag ska iaf försöka ha kvar den iaf, man måste ju ha kvar första hojen.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nog fan för att man blir sentimentalisk, men jag tar nog ändå hellre pengarna till en bättre mellanhoj...

Jo visst men om man nu kan behålla den (har råd) så gör jag det men nu vet jag inte hur det blir, men jag vill behålla den.
 

joacimforsberg

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Fagersta
Hoj
Aprilia rs 125 -07
Det är väl knappast veven du behöver oroa dig för. köper du större cylinder får du ut maxeffekt på ett lägre varvtal jämfört med orginalcylindern. Det är lager i motorn som tar stryk pga mer vibration.
Har för mig det ska finnas 160cc, förknasare och allt du kan tänkas behöva på www.geiwiz.de

Nänä, men ja tänkte om man har förgasare å systeme så lär den väl varva mera. Men ja är väl van med moppe då veven bara klarar av att varva 11 000 ungefär:tungan Men tack för länken :tummenupp
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top