Jag tvivlar du.jag har ett gianelli att sälja om du fortfarande letar och har ont om pengar, det är i nyskick, du får det för 1200 spänn, ligger bara och skräpar...
jag har ett gianelli att sälja om du fortfarande letar och har ont om pengar, det är i nyskick, du får det för 1200 spänn, ligger bara och skräpar...
passar det till en 03? Vad är det för ljudämpare?
Jag tvivlar du.Men tanken var god.
![]()
Ja det gör det, passar på orginal ljuddämparen. Är endast röret. Nypris, 2169 kr.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9995
Happ? Har jag blivit ett fucko nu också
En grej som är lite konstig är att hojen går nästan lika bra med 145, 150, 155, 180, 185 munstycken. Med alla dem munstyckena har stiftet blivit gyllenbrunt de sista försöken jag gjorde idag. Mysko men hojen går iaf grymt nu, har justerat bränsleskruven och nålen lite mer nu så.
Måste tillägga att den låter alldeles för grymt nuFörut när jag hade 28mm förgasare tyckte jag den lät ganska mycket häftigare. Men nu med 36mm så låter den gryyyymtt! Särskilt på högre varv
![]()
Fan vad den måste ha gått.Jag hade Polini, Jollymoto och 38mm förgasare. på min rs 125 -00
Avgasystemet gjorde sjukt mycket. Behöver kunna andas mycket bättre med den större cylindern än med orginal.
36mm är nog lagomt. Min 38mm var stor! Är det Dellorto? Annars kan storlekarna på munstyckena vara anorlunda. Tex hade jag 400 munstycke på en annan 125a.
Den ska gå fett upp till 8500rpm under det ska man inte ligga och köra. Sen är den en klar fördel om du lägger på konstant spänning på avgasporten så du slipper vänta till 8500rpm då den åker upp utan kan få kraften mycket tidigare.
Bestyckningen är sjukt svår. Hade jag fått göra om något istället för att ha 4 eller om det är 5 kolvar i garaget från aprilian så hade det varit att lämna in den på bänkning där dom justerar in förgasaren perfekt. Kör med orginal luftbox också (inte sportfilter på den)
Är faktiskt sugen på att köpa en rs 125a igen![]()
Fan vad den måste ha gått.
Hade varit kul som fan att trimma Miton, men inte var man pigg på att slänga ut en sån jävla massa pengar när man var 16...![]()
Känner redan att jag kommer sakna Miton också även om den inte är så extrem.Den gick väldigt bra när den väl gick. Saknar den![]()
Jo det blir lätt väldigt dyrt om man ska experimentera.
Polini 154cc
Avgasporten styrd med knapp
Jolly pipa
Dellorto 38mm
Kolfiber reeds som skulle ge mer
Annan drevning
Bortkopplad oljetank (blandade direkt i tanken för att veta att den fick olja)
Sista vändan portades cylindern också.
Renoverade cykeln och återställde den till orginal och sålde alla delar separat.
Han som köpte den blev tydligen av med KK några vekor efter han köpt den 140km/h på 70 väg
Drömmer mig tillbaka...
Nog fan för att man blir sentimentalisk, men jag tar nog ändå hellre pengarna till en bättre mellanhoj...Jag ska iaf inte sälja min RS eller jag ska iaf försöka ha kvar den iaf, man måste ju ha kvar första hojen.
Nog fan för att man blir sentimentalisk, men jag tar nog ändå hellre pengarna till en bättre mellanhoj...
Det är väl knappast veven du behöver oroa dig för. köper du större cylinder får du ut maxeffekt på ett lägre varvtal jämfört med orginalcylindern. Det är lager i motorn som tar stryk pga mer vibration.
Har för mig det ska finnas 160cc, förknasare och allt du kan tänkas behöva på www.geiwiz.de
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |