Axel.d
Medlem
- Gick med
- 9 Aug 2021
- Hoj
- 2008 Aprilia rs125
Hej detta är mitt första inlägg så ursäkta om det inte är det mest organiserade
Min 2008 rs125 står just nu i garaget för vad jag misstänker är en värmenypning, men hursomhelst så har det lett till att jag vill kolla upp något jag märkte med hojen sen jag köpte den för drygt 3 veckor sen.
Asså den ska vara strypt men det verkar inte som "strypningen" funkar särkilt bra eftersom det går att gasa förbi den. Han jag köpte den av sade att den hade en strypning vid runt 7k rpm och något är det, men är jätte osäker på vad det är. Den typ börjar hacka när jag ska gasa upp och gör så 3-10 gånger innan den bestämmer sig för att gasa vidare upp mot 10k. Alla varvtal under denna "strypning" känns som 11kw. Körde en yzf innan så vet hur det är.
Har inte direkt någon tidigare erfarenhet av att mecka men vill gärna lära mig. Tänkte att jag ända kan försöka bli av med detta när jag ändå håller på o tar isär hojen då det kan vara väldigt jobbigt ibland, det vore väldigt mycket skönare med ett smooth powerband utan att jag ska behöva hacka mig upp till att varva ur hojen när jag vill köra fort.
Jag har 28mm förgasare och tror det sitter 128 munstycke på. Kan det vara för stort? Han sade att jag skulle behålla det på för motorn mår bättre.
Alla svar om vad detta kan vara uppskattas stort, tar gärna emot tips hur jag kan göra oså.
Min 2008 rs125 står just nu i garaget för vad jag misstänker är en värmenypning, men hursomhelst så har det lett till att jag vill kolla upp något jag märkte med hojen sen jag köpte den för drygt 3 veckor sen.
Asså den ska vara strypt men det verkar inte som "strypningen" funkar särkilt bra eftersom det går att gasa förbi den. Han jag köpte den av sade att den hade en strypning vid runt 7k rpm och något är det, men är jätte osäker på vad det är. Den typ börjar hacka när jag ska gasa upp och gör så 3-10 gånger innan den bestämmer sig för att gasa vidare upp mot 10k. Alla varvtal under denna "strypning" känns som 11kw. Körde en yzf innan så vet hur det är.
Har inte direkt någon tidigare erfarenhet av att mecka men vill gärna lära mig. Tänkte att jag ända kan försöka bli av med detta när jag ändå håller på o tar isär hojen då det kan vara väldigt jobbigt ibland, det vore väldigt mycket skönare med ett smooth powerband utan att jag ska behöva hacka mig upp till att varva ur hojen när jag vill köra fort.
Jag har 28mm förgasare och tror det sitter 128 munstycke på. Kan det vara för stort? Han sade att jag skulle behålla det på för motorn mår bättre.
Alla svar om vad detta kan vara uppskattas stort, tar gärna emot tips hur jag kan göra oså.