Rs125 Tuono -04, strypningar?

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Tjena Tjena, Ja har kollat upp listan på strypningar, men nån bensinslang på gasvajern finns inte.
Jag hittar inte några lösa sladdar till höger om batteriet heller, som skulle kunna vara variabla avgasporten.

Cdi bryggan har ja fixat. Den går i ca 120 på 5an om man pressar, sen när man slänger i 6an orkar hon inte riktigt... Kan ju oxå säga att den varvar till ca 9-10 000rpm
Nu undrar ja om kabeln till avgasporten är svår o hitta i ormbot ?
Eller om den skulle kunna vara strypt med plugg i avgasröret, om de finns sånt på -04 modellerna?

Kan ju även säga att det är en svensk såld, med 28mm dellorto o allt sånt, och samma motor som vanliga RS.

Nån som har nått tips på va ja kan hitta på ?

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
jo ja vet, men har inte börjat mecka bort mer än lyft på tanken för ja inte fått in hojjen i verkstan än. Den sidan säger väll inte så mycket om strypningarna? Är det ingen mer på forumet som har en 04a ? Kan de vara nån skillnad på strypningar bara för det är en Tuono:va

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Jag har en Tuono -04 svensksåld med 28mm förgasare osv..

Jag hade en grön slangstump på gasvajern, avgasportens sladdar mycket lättillgängliga (behöver inte ens lyfta bort tanken), samt cdi-boxstrypningen.. så jag har faktiskt ingen aning hur de har strypt din :/ Du kan ju ringa affären som har sålt den och fråga hur de stryper sina RS125:eek:r :)

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
PEPPO! skrev:
2663904 Jag har en Tuono -04 svensksåld med 28mm förgasare osv..

Jag hade en grön slangstump på gasvajern, avgasportens sladdar mycket lättillgängliga (behöver inte ens lyfta bort tanken), samt cdi-boxstrypningen.. så jag har faktiskt ingen aning hur de har strypt din :/ Du kan ju ringa affären som har sålt den och fråga hur de stryper sina RS125:eek:r :)

Vart exakt satt bensinslangen? Sladden till avgasporten då, är det 2 sladdar?

Du Peppo, har du en blindtarm på avgasröret på din? Min kompis har en RS från 03 o den har dom strypningarna som du säger, och han har blindtarm oxå. Det har inte jag. Det är väll så att det finns olika "system" för strypningar....

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
jacke25 skrev:
2664083 Vart exakt satt bensinslangen? Sladden till avgasporten då, är det 2 sladdar?

Du Peppo, har du en blindtarm på avgasröret på din? Min kompis har en RS från 03 o den har dom strypningarna som du säger, och han har blindtarm oxå. Det har inte jag. Det är väll så att det finns olika "system" för strypningar....

Blind tarm är det värsta som finns men inte speciellt bra om man skulle ta bort den eftersom nytt rör kasnke kostar mkt och man ska ju kunna strypa den vid besiktning....

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Vart exakt satt bensinslangen? Sladden till avgasporten då, är det 2 sladdar?

Var länge sen jag var inloggad, så jag vet inte om du varken kommer se eller behöver svaret längre.. men men :tungan
Det är två sladdar på högersida under tanken, jättelätt att se vilka för mig. Jag behöver inte ens lyfta på tanken, får in handen i hålet på högersida och kan krångla lite på det sättet.
Nej jag har inget blindrör, som tur är :D
Slangstumpen var grön och satt längst ner på avgaswiren... jag klippte bort den med en avbitartång, sen med lite slit o så för att få ut den ur fjädern så gick det!

Lycka till! :tummenupp

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Var länge sen jag var inloggad, så jag vet inte om du varken kommer se eller behöver svaret längre.. men men :tungan
Det är två sladdar på högersida under tanken, jättelätt att se vilka för mig. Jag behöver inte ens lyfta på tanken, får in handen i hålet på högersida och kan krångla lite på det sättet.
Nej jag har inget blindrör, som tur är :D
Slangstumpen var grön och satt längst ner på avgaswiren... jag klippte bort den med en avbitartång, sen med lite slit o så för att få ut den ur fjädern så gick det!

Lycka till! :tummenupp

Menar du att slangstumpen satt under trottellocket? eftersom du skulle få ut den ur fjädern?. Jag kolla bara ovanpå förgasarn direkt under tanken.
När man känner på gashandtaget känner man att den går i toppen
Men ja tror nog att min modell är igenpluggad i avgasröret:gnissla

Micke_RS

KingeN
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Till salu!
Det är ju samma motor och samma drevning som vanliga rs.
Fast vi har ju lite mindre kåpor o släpa med:pannkyss
Nevars men de skiljer väll bara några km/h mot en vanlig ostrypt rs, mer luftmotstånd för oss?

Mjoo men ville få ett mer exakt svar jusst hur fort hans gick om det nu var stor skillnad på era två :rolleyes:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Blind tarm är det värsta som finns men inte speciellt bra om man skulle ta bort den eftersom nytt rör kasnke kostar mkt och man ska ju kunna strypa den vid besiktning....

de går mä lite pill å fixa de ändå. inte de lättaste iofs men de går å lösa. dock bättre å köpa nytt rör. alltid bättre å ha orginalröret helt orginal.

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Fan jag är så jävla seg med att komma in här nuförtiden :D Suktar mest på 600cc atm.

Min gör 170 på mätarn, skulle tippa på att det är något under, kanske 160 riktiga.. 0-100 har jag mätt till ca 6.5 sekunder med inbyggda tidtagningsfunktionen.

Ja slangstumpen satt under locket, en grön stump runt fjädern.. fick ta en fickkniv o skära loss skiten^___^ Lite pilligt, men det går ganska fort!

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Fan jag är så jävla seg med att komma in här nuförtiden :D Suktar mest på 600cc atm.

Min gör 170 på mätarn, skulle tippa på att det är något under, kanske 160 riktiga.. 0-100 har jag mätt till ca 6.5 sekunder med inbyggda tidtagningsfunktionen.

Ja slangstumpen satt under locket, en grön stump runt fjädern.. fick ta en fickkniv o skära loss skiten^___^ Lite pilligt, men det går ganska fort!

hehe, härligt att du söker upp den här tråden bara för att svara:tummenupp
Okej då ska ja genast ut i morgonbitti och kolla där. Trodde nämligen att den satt på utsidan av förgasaren. Men när ja känner på gashandtaget så låter det som den går i toppen:va
Tack iallafall:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...