rs250 frågor

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mattias skrev:
Fusk och fusk, det är ju ingen prestandahöjande åtgärd att montera såna precis. Jag vet att det inte är tillåtet, men är det mer ekonomiskt och om det bidrar till att fler har råd att köra kan det ju knappast vara till nackdel för sporten. Jag har numret till tillverkaren, för övrigt.

Precis! Sånt är det ju bara att ge fan i. Vem skall upptäcka det?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
enligt reglementet för SP250 så är det fusk.

Vem skall upptäcka det???
de flesta vet om att det finns på en begränsad marknad och i stort sett alla vet vilka som använder dessa.
En protest och motorn rivs. Hittas andra avgasportar än orginal så diskas vederbörande omedelbart.

Helt rätt i att det inte är prestandahöjande.....men det är fortfarande inte orginaldelar (eller godkända reservdelar som vem som helst kan köpa över disk)

Jag visste vilka som körde med dessa under min aktiva tid...jag brydde mig inte.
Men Danskarna protesterade mot ALLT som inte såg ut att vara standard/orginal.

Nu skulle ju killen som frågade, köra på gata oxå. Därför tipsade jag. Tipsar även om att det är fusk så att killen i fråga inte blir komplett tokig om han skulle bli diskad i ett räjs( inte så stor chans men den finns där dock)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
de flesta vet om att det finns på en begränsad marknad och i stort sett alla vet vilka som använder dessa.
En protest och motorn rivs. Hittas andra avgasportar än orginal så diskas vederbörande omedelbart

Det är klart, går man och talar om för alla att man inte har original så....

Man får väl mörka lite. Fusk är i mina ögon när man använder prestandahöjande medel som ej är tillåtna. Om man använder Svabbes kolvar istället för Aprilias om de är två hundringar billigare kan ju kvitta....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:

Man får väl mörka lite. Fusk är i mina ögon när man använder prestandahöjande medel som ej är tillåtna. Om man använder Svabbes kolvar istället för Aprilias om de är två hundringar billigare kan ju kvitta....

Eller så kör man i race-klasser där man tillåts modifiera felaktiga konstruktioner :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Eller så kör man i race-klasser där man tillåts modifiera felaktiga konstruktioner :tummenupp

Ja just det, jag har hört att det finns två klasser i SM där hojarna är helt rätt byggda från början......

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Tjena!
Åka Sport Production är billigt och inte speciellt mycket mekande. Man får räkna med att byta kolvar en gång säsong. sedan är det bara vanligt slitage, bromsar, däck etc.
Klassen är nog den mest sportsliga, då alla åker på samma maskinmaterial. Just nu ligger ju cyklarna lågt i pris, en polare till mig gav 25 för en -98 och då fick han med lite prylar.

Mvh
/Jörgen

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping