Har sedan i sommras haft min första riktiga motorcykel efter ett antal scootrar av olika modeller, allt från Aprilia SR50 DiTech (därav namnet) till min senaste scooter som var en Gilera runner 180cc fullsmetad med Malossiprylar och en jollymotopipa fick den att vara riktigt vass och ganska snygg var den för att vara en tjejmoped eller vad säger ni..
Nu till Aprilian. Jag köpte den billigt av en vän till mej för att ha något ballt att åka på men efter ett tag började växellådan bli kinkig på den så att jag fick problem med 2ans växel, men det struntade jag i för stunden och började bara växla från 1an till 3an istället.
Från första början hade jag planer på att lackera om den pga repig tank och lite småskador men var inga större fel på den igentligen och sen behövde den lite kärlek på sina ställen, tex glappigt växelstag, kicken var stendöd och sådär. Men eftersom det var en gammal banhoj och priset var rätt gjorde det inte mej någonting.
Sen kom dagen då en cyklist som tyckte det var roligare att titta på marken än åt sidorna och den fick en ganska hyffsad mark/trottoar syning, det vart mest repor och småsaker som trasig backspegel men det som oroade mej var all kylvätska som rann, det visade sej dock bara vara ett trasigt T-kors i plast och jag var glad igen. Dock vart framfälgen lite bucklad i sidokant och kopplingshandtaget snett.
Jag vart så irriterad av den lilla olyckan så jag lät den stå ett par veckor, men sen gick det ganska snabbt att börja skruva isär hojen
Efter att jag flyttade och hade mej så fick hojen bara stå ett tag och jag orkade bara inte. Men när jag skaffade ett riktigt garage med nymålade fina väggar och högvis med verktyg och bra med plats så vart jag sugen på att fortsätta med den gamla prillan.. Så jag har fortsatt med nerskruvningen.
En snäll själ på forumet vid namn semesterpojken gjorde även den här photoshop bilden på hojen med Tyga sidebyside pipor och en fin dekallös svart lack. Funderar på något i den här stilen eller är det alldeles för diskret?
Kommer att uppdatera tråden i takt med att arbetet med hojen fortsätter.
Nå?
/165DiTech..
Nu till Aprilian. Jag köpte den billigt av en vän till mej för att ha något ballt att åka på men efter ett tag började växellådan bli kinkig på den så att jag fick problem med 2ans växel, men det struntade jag i för stunden och började bara växla från 1an till 3an istället.
Från första början hade jag planer på att lackera om den pga repig tank och lite småskador men var inga större fel på den igentligen och sen behövde den lite kärlek på sina ställen, tex glappigt växelstag, kicken var stendöd och sådär. Men eftersom det var en gammal banhoj och priset var rätt gjorde det inte mej någonting.
Sen kom dagen då en cyklist som tyckte det var roligare att titta på marken än åt sidorna och den fick en ganska hyffsad mark/trottoar syning, det vart mest repor och småsaker som trasig backspegel men det som oroade mej var all kylvätska som rann, det visade sej dock bara vara ett trasigt T-kors i plast och jag var glad igen. Dock vart framfälgen lite bucklad i sidokant och kopplingshandtaget snett.
Jag vart så irriterad av den lilla olyckan så jag lät den stå ett par veckor, men sen gick det ganska snabbt att börja skruva isär hojen
Efter att jag flyttade och hade mej så fick hojen bara stå ett tag och jag orkade bara inte. Men när jag skaffade ett riktigt garage med nymålade fina väggar och högvis med verktyg och bra med plats så vart jag sugen på att fortsätta med den gamla prillan.. Så jag har fortsatt med nerskruvningen.
En snäll själ på forumet vid namn semesterpojken gjorde även den här photoshop bilden på hojen med Tyga sidebyside pipor och en fin dekallös svart lack. Funderar på något i den här stilen eller är det alldeles för diskret?
Kommer att uppdatera tråden i takt med att arbetet med hojen fortsätter.
Nå?
/165DiTech..
Last edited: