Nyteknik
Bannad
Nej, just det. Det är det ingen som påstår.Ingen kan väl påstå att olyckan skulle kunnat fått ett VÄRRE slut av en rödflagg?
Eller...?!
Nej, just det. Det är det ingen som påstår.Ingen kan väl påstå att olyckan skulle kunnat fått ett VÄRRE slut av en rödflagg?
Eller...?!
Speciellt ”enkelt” var väl inte innehållet i ditt inlägg. Den ”regel” du skriver om, hur skulle den reglera när röd respektive gul flagga ska användas, närmare bestämt? Hur skiljer den sig från gällande reglemente?Att ha en regel som säger att loppet ska rödflaggas handlar om proffesionalitet som arrangör och ett värdigt uppträdande mot dem som drabbas (förare, anhöriga, publik mm).
Annars riskerar sporten att få sämre rykte när funktionärerna yrar omkring i full racetrafik. Så enkelt är det.
Jag utgår ifrån att de som tar den här typen av beslut har stor erfarenhet och inte stressar upp sig vid extrema situationer. Ungefär som att jag förväntar mig att en JAS-pilot har lite annat psyke än en normal Svensson.Det är ett himla gnäll om rödflaggan, varför? Har ni själva provat att ta ett snabbt beslut under en extrem situation? Ni får Dorna att verka vara en organisation full med onda människor som kliver över lik för att få racet att fortgå.
Vid bankanten innan de hade fått upp honom på båren?...en läkare konstaterade att han inte andades...
Jag utgår ifrån att de som tar den här typen av beslut har stor erfarenhet och inte stressar upp sig vid extrema situationer. Ungefär som att jag förväntar mig att en JAS-pilot har lite annat psyke än en normal Svensson.
Tomizawa låg medvetslös på banan och en läkare konstaterade att han inte andades och behövde omedelbar HLR. Då tycker jag att det är på sin plats att rödflagga racet för att kunna lägga alla energi på att försöka rädda föraren. Vad är 20-30 minuters försening av ett race mot ett liv?
Italienska myndigheter kommer att utreda olyckan och bland annat försöka ta reda på om Tomizawa skadades mer pga att båren tappades.
Svar ja.Vid bankanten innan de hade fått upp honom på båren?
Jag utgår ifrån att de som tar den här typen av beslut har stor erfarenhet och inte stressar upp sig vid extrema situationer. Ungefär som att jag förväntar mig att en JAS-pilot har lite annat psyke än en normal Svensson.
Tomizawa låg medvetslös på banan och en läkare konstaterade att han inte andades och behövde omedelbar HLR. Då tycker jag att det är på sin plats att rödflagga racet för att kunna lägga alla energi på att försöka rädda föraren. Vad är 20-30 minuters försening av ett race mot ett liv?
Italienska myndigheter kommer att utreda olyckan och bland annat försöka ta reda på om Tomizawa skadades mer pga att båren tappades.
Det är inte säkert att någon personal kommit fram fortare om racet rödflaggats. Som tidigare nämnts körs ambulanserna på vägar utanför banan.Naturligtvis håller jag med om allt du säger.
Det jag undrar är om en rödflagg faktiskt hade fått fram räddningspersonalen snabbare?
Vilken ödmjukhet inför sådant som man faktiskt inte vet ett skit. Ovanligt och klädsamt.Det jag undrar är om en rödflagg faktiskt hade fått fram räddningspersonalen snabbare?
Jag är säkert för okunnig och dum för att fatta detta, men första hjälpen bör väl komma direkt när den behövs, eller?
Eller var det så att det tar längre tid för helikoptrar, mm om racet inte rödflaggas?
Detta säger jag alltså eftersom jag vill veta, inte för att replikera någon.
Vilken ödmjukhet inför sådant som man faktiskt inte vet ett skit. Ovanligt och klädsamt.
Tvärt om. Jag vet lika lite som alla andra här.Vilken tur att du vet.
Berätta.
Om man inte ska använda den röda flaggan när en förare ligger medvetslös på banan och inte andas, när ska den isf användas?Det hindrar emellertid inte somliga från att uttala sig tvärsäkert om vilka ”åtgärder” och ”regler” som skulle ha vidtagits och bör ändras.
Jag är här för att lära.Om man inte ska använda den röda flaggan när en förare ligger medvetslös på banan och inte andas, när ska den isf användas?
Jag menar, du vet ju.
Skriv till Dorna och Italienska motsvarigheten till SVEMO och erbjud dem att köpa dina insikter i ämnet. Du vet ju.Om man inte ska använda den röda flaggan när en förare ligger medvetslös på banan och inte andas, när ska den isf användas?
Jag menar, du vet ju.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |