RST Handskar, erfarenheter? eller bara allmänt tycke

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Övertygad! Får bli ett par..... tractech bli det. Vore kul att höra skillnaden med evo när du får dina nya handskar.

blysläden

Gick med
10 Oct 2006
Hoj
Då kom handskarna. Inte illa. Klart nöjd med dem och priset. Får väl se hur de känns på hojen till våren. Storleken blev S (8) vilket passade mig bra som normalt använder M (9).

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
fick mina EVO idag oxå, tog även S(8) och har annars M(9) fast det är en lite konstig att knogskyddet inte sitter korrekt när jag t.o.m gick ner en storlek så det blev tajt på bredden så sitter knogskyddet för långt ifrån fingrarna så jag funderar på om jag skulle maila RST och berätta mitt tycke. övrigt känns det som en bra hanske:)

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Tack för bra input på handskarna. Någon som har motsvarande tips på stövlarna? Är de bra, hur funkar det med storlekar där? Ska man "gå ner" en storlek även där för komma rätt?

blysläden

Gick med
10 Oct 2006
Hoj
Tack för bra input på handskarna. Någon som har motsvarande tips på stövlarna? Är de bra, hur funkar det med storlekar där? Ska man "gå ner" en storlek även där för komma rätt?

Tycker du att de är snygga? Lite tveksam till designen - framför allt på stövelskaftets baksida. Funderat lite själv men mycket tveksam. Berätta vad du tycker om du köper.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Tycker du att de är snygga? Lite tveksam till designen - framför allt på stövelskaftets baksida. Funderat lite själv men mycket tveksam. Berätta vad du tycker om du köper.

jag gillade inte heller designen, jag kollade lite på dom men det vart alpinestars smx plus, för 1800:- på ebay, kan varmt rekomendera dom, toksköna

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16

Helvete! Du har rätt, man kommer fan inte undan med den baksidan. Det är väl egentligen mest priset som gör att jag letar anledning att tycka de är snygga. Vill inte behöva lägga mer än runt 1500 för stövlar. Man blir ju för fan rånad om man köper A-star SMX :huvet (säkerheten i all ära)

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Ja, ebay verkar helt klart vara vägen att vandra. Men jag går nog hellre på en modest svart historia än offensiva blå :tuttar

http://viewitem.eim.ebay.se/ALPINESTARS-SMX-5-MOTORCYCLE-RACING-BOOTS-BLACK-943/400232190930/item

Tack för tipset! :tummenupp

det finns hel svarta plus oxå, men vanliga smx är säkert skön den med men jag har aldrig provat den själv:)

Hittade SMXR till samma pris som smx 5 http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-ALPIN...93?pt=UK_Motorcycle_Boots&hash=item4cfad92639 den tyckte jag var lite snyggare

Last edited:

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
ang RST handskar.. har 2 par Tractech handskar strl 9 M.. De vanliga (tunna) känns lite större än normalt och borde passa bra för folk med lite längre fingrar, medan de lite tjockare (wp) sitter som vilken 9:a som helst.. riktigt sköna handskar :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...