Rst?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Söker efter nya stövlar till frun. Har sett att vissa nätbutiker har bra pris på rst. Är det bra grejor? Hon kommer bara åka med någon/några gånger om året men vill ändå att hon har schyssta grejor på sig.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har klämt/känt på RST och fått uppfattningen att det är lågprissegmentet, sannolikt Kina.

Om det är bra eller inte vet bara de som köpt dem, det enda jag hört var att det som var ”vattentätt” inte riktigt var det. Skräll.

Kolla Blocket, beggade bra grejor kostar nån hundring och uppåt.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Mina RST-erfarenter.
Racinghandskar sedan 2019, helt ok för de 900:- jag betalade, samma som många på IoM använder. Nu har kardborrebanden blivit dåliga, erbjuden rabatt på nya.
Helställ modell värsting med airbag kört snart 2 säsonger, känns utmärkt i kvalitet och funktion. Ännu inte vurpat i det.
Enda frågetecknet är att knäskydden är level 1 medan allt annat är 2, ryggskyddet är 1 men där är ju airbagen.
Så med tanke på priset anser jag RST vara bra. Och det är ju många snabba förare i BSB, roadracingserien mm i UK som använder, och de är väl också rädda om sig antar jag.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Har ett RST helställ, köpt snuskigt billigt på rea dan efter sista racet på IoM TT.
Helnöjd. Lite kallt vid 5 grader, men helt OK när det är 28.
Finns en kille som säljer RST som jag sett på classic race några gånger.
Vill helst prova utrustning i stället för att handla på nätet.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rst airbagställ är iaf. av godkänd kvalle men som med det mesta så får man väl vad man betalar för.

Köper man ett märkes race/top-produkter är det större chans att de är gjorda för att användas på riktigt medans gat/standard-produkterna har en massa kompromisser av komforthänsyn bla.

Har inte testat mer än racestället men det verkar vara av god kvalité, välplacerade sömmar så de inte slipas bort vid första kraschen och material av hög kvalité.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Söker efter nya stövlar till frun. Har sett att vissa nätbutiker har bra pris på rst. Är det bra grejor? Hon kommer bara åka med någon/några gånger om året men vill ändå att hon har schyssta grejor på sig.
Kan bara svara för Tracktech handskarna, efter att ha köpt 3 par Alpinestars GP pro som alla sprack i sömmarna efter max 5 hojrundor blev det på prov ett par RST och de håller ihop och visar inga tecken på att gå sönder så här långt (ca 1800 mil).

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ja.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S