rsv bänkad

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
nu har jag bänkat hojen oden gav 118.67hk 100.23nmorginal vi får se vad det blir till våren med akra hel system luftfilter powercomander
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
räkna med runt 125 som max. Men det är nog rätt mysigt ändå. Mycket vrid o leka med.
 

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
Swedie skrev:
räkna med runt 125 som max. Men det är nog rätt mysigt ändå. Mycket vrid o leka med.
runt 135 har dom fått ut med likadana hojar men jag är nöjd som den är det är ljudet jag vill ha
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
inte dåligt att få 17 hästar till med helsystem.
JAg tror att de vanligen ligger över 120 original. Inget jag vet men jag har legat bakom såna på Anderstorpsrakan och de går jäkligt bra där. I stort sett jämnt med min.
 

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
Bingo skrev:
JAg tror att de vanligen ligger över 120 original. Inget jag vet men jag har legat bakom såna på Anderstorpsrakan och de går jäkligt bra där. I stort sett jämnt med min.
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
fredde750 skrev:
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km
Den behöver inte vara svagare än vanligt. Den "låga" effekten kan lika gärna bero på bänken eller operatören. Jag tror att du kan vara lugn angående effekten i den. Det är fina och snabba cyklar.
 

MC Doktorn

Guest
fredde750 skrev:
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km

En av de snyggaste sporthojarna enl mitt tycke :tummenupp

Har sett andras bänkningar på 04 och dom ger ungefär som din orginal.

Som sagt den stora V twinnen lider av bullerrestriktioner 93db? och ett öppnare system från akra med rätt mappning av pcIII gör under i ffa mellanregistet där man får bort svackan vid 5-6000 och hittar 20 nya friska.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
fredde750 skrev:
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km

Den ger nog lite mer sen när den är inkörd. Min 04 ligger på 130 hk
(SAE corrected) med Akra pipor, Evo luftkit och PCIII. Bänkade den aldrig original. Glöm inte att fixa annan map i ECU:n också om du byter avgassystem.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
fredde750 skrev:
runt 135 har dom fått ut med likadana hojar men jag är nöjd som den är det är ljudet jag vill ha

denne gav 118 hk. 06 r6an gav 110 hk. vet inte om jag skulle vart nöjd med den skillnade för ca 30 k? dyrare och 400cc.

eller :va ?
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
kAtanAmAn skrev:
denne gav 118 hk. 06 r6an gav 110 hk. vet inte om jag skulle vart nöjd med den skillnade för ca 30 k? dyrare och 400cc.

eller :va ?


Kör en 1-liters V-twin och jämför därefter med din rad-4:a-600-utan-vrid...
Att folk alltid bara kollar Hk o glömmer Nm... :kocko
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Jag är jäkligt sugen (just nu) på att köpa antingen en RSV 04-05 eller en Daytona 675 inför säsongen -07.

Vad får ni pynta, ungefärlingen, för att försäkra Aprilian?

DaLorD skrev:
Kör en 1-liters V-twin och jämför därefter med din rad-4:a-600-utan-vrid...
Att folk alltid bara kollar Hk o glömmer Nm... :kocko

Vill du verkligen ge dig in på den diskussionen igen?
:rofl
 
Last edited:

Canoli

Leave the gun, take the cannolis
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2003
mikcar skrev:
Den ger nog lite mer sen när den är inkörd. Min 04 ligger på 130 hk
(SAE corrected) med Akra pipor, Evo luftkit och PCIII. Bänkade den aldrig original. Glöm inte att fixa annan map i ECU:n också om du byter avgassystem.

Är det inte effektmässig skillnad på Mille och Mille R ?
Polarns gamla Mille lämnade 117.5 på hjulet med burk o filter, thats it.

/C
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
xyx skrev:
Jag är jäkligt sugen (just nu) på att köpa antingen en RSV 04-05 eller en Daytona 675 inför säsongen -07.

Vad får ni pynta, ungefärlingen, för att försäkra Aprilian?



Vill du verkligen ge dig in på den diskussionen igen?
:rofl

Jag översätter: "Aprilian har bättre register och högre medeleffekt på det aktiva varvtalsområdet"
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
xyx skrev:
Jag är jäkligt sugen (just nu) på att köpa antingen en RSV 04-05 eller en Daytona 675 inför säsongen -07.

Vad får ni pynta, ungefärlingen, för att försäkra Aprilian?



Vill du verkligen ge dig in på den diskussionen igen?
:rofl

Satta på rsv 06-07 istället :tummenupp
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Min Mille -02 hade 111hk och 94Nm i originalskick. Ska bli kul att se kurvorna efter vinterns övningar.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Bingo skrev:
JAg tror att de vanligen ligger över 120 original. Inget jag vet men jag har legat bakom såna på Anderstorpsrakan och de går jäkligt bra där. I stort sett jämnt med min.
Finns ju nåt som heter luftmotstånd oxå. Är ju bara effekten som blir kvar efter luftmotståndet tagit sitt
som går att axa med.
/u
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top