rsv bänkad

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
ulf_lundin skrev:
Finns ju nåt som heter luftmotstånd oxå. Är ju bara effekten som blir kvar efter luftmotståndet tagit sitt
som går att axa med.
/u
Jupp, fast jag har goda skäl att tro att min klyver luften riktigt bra. Jag tappar t ex mot R1:eek:r (fram tom 03) i början av rakan men tar in mot slutet, där ju farten är väldigt hög. Fast jag vet iofs inget om prillorna jag jagat. De behöver inte ha varit original.
 

freddwo

BTG: 8min 14sek
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tibro
Hoj
Aprilia RSV Factory -04 med extra godis. Förmodligen mer än 105 db.
Rsv

2ono skrev:
En av de snyggaste sporthojarna enl mitt tycke :tummenupp

Har sett andras bänkningar på 04 och dom ger ungefär som din orginal.

Som sagt den stora V twinnen lider av bullerrestriktioner 93db? och ett öppnare system från akra med rätt mappning av pcIII gör under i ffa mellanregistet där man får bort svackan vid 5-6000 och hittar 20 nya friska.

Helt riktigt. Det stora lyftet blir att motorn går bättre i mellanregistret. Motorn kommer även att gå jämnare. Sen kommer du att få några extra hk på toppen med på köpet. Det intressanta är att bromsa motorn innan och efter i samma bänk. Att jämföra med andra kan nästan aldrig bli helt rättvist.
 

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
mikcar skrev:
Den ger nog lite mer sen när den är inkörd. Min 04 ligger på 130 hk
(SAE corrected) med Akra pipor, Evo luftkit och PCIII. Bänkade den aldrig original. Glöm inte att fixa annan map i ECU:n också om du byter avgassystem.
ska mappa om ecu.n till map 2 ska bara hitta någon i malmö området har hittat i danmark
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
fredde750 skrev:
ska mappa om ecu.n till map 2 ska bara hitta någon i malmö området har hittat i danmark

Här är skillnaden före och efter PCIII på min. Vanlig mappning. Avancerad mappning (separat mapp för varje cylinder) ska tydligen ge lite bättre resultat.
Kan även rekommendera dig att skaffa ett luftkit.
 

Bifogat

  • Dyno_RSVR_04_Liten.jpg
    Dyno_RSVR_04_Liten.jpg
    102.1 KB · Visningar: 102

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Argh! Ska vi ge oss in i den diskussionen igen? :huvet

Det är alltid effekt som avgör toppfart och acceleration. Ett högt vridmoment vid ett visst varvtal ger hög effekt vid det varvtalet, men det är ändå effekten som är intressant.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Angel1000 skrev:
Argh! Ska vi ge oss in i den diskussionen igen? :huvet

Det är alltid effekt som avgör toppfart och acceleration. Ett högt vridmoment vid ett visst varvtal ger hög effekt vid det varvtalet, men det är ändå effekten som är intressant.

SKulle själv vilja påstå att det är effektkurvan som är det avgörande..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top