Rum 585

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som ställde ner kassar
Datum: 2009-12-03
Från: Jonatan

Fråga
När jag vr liten, kanske ungefär 1-5 år, så satt jag i tvsoffan med min mamma och våran barnflicka. Vi hade det mysigt, när vi hörde någon som öppnade dörren, och ställde ner matkassar på golvet. Vi ropade hej, för vi trodde det var pappa, men när vi inte fick något svar, så gick mamma till ytterdörren för att kolla om pappa faktiskt hade kommit hem. Det hade han inte, och dörren var stängd. Någon stund senare kom pappa hem, och ställde ner matkassarna på golvet när han gick in. Så vem var det vi hörde innan.
Jag minns inget av det här, men mamma har berättat det för mig.
MvH,
Jonatan

[/B]".

Kallas varsel och är en variant av företeelsen deja vu. Ett mind-trick där informationen går via närminnet så man upplever en episod som en upprepning av något man varit med om.

I det här fallet gick alltså inte mamman till hallen och kollade utan det är något hon laggt till för att det ska vara övernaturligt och att hon inte ska verka vrickad. Hon satt kvar i soffan och när farsan kom hem så kom hon på att hon hört det tidigare.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Alltså, kan man få svar på sådana här dumheter så borde man få om en slem-snigel på täcket också:

Någon som ställde ner kassar
Datum: 2009-12-03
Från: Jonatan

Fråga
När jag vr liten, kanske ungefär 1-5 år, så satt jag i tvsoffan med min mamma och våran barnflicka. Vi hade det mysigt, när vi hörde någon som öppnade dörren, och ställde ner matkassar på golvet. Vi ropade hej, för vi trodde det var pappa, men när vi inte fick något svar, så gick mamma till ytterdörren för att kolla om pappa faktiskt hade kommit hem. Det hade han inte, och dörren var stängd. Någon stund senare kom pappa hem, och ställde ner matkassarna på golvet när han gick in. Så vem var det vi hörde innan.
Jag minns inget av det här, men mamma har berättat det för mig.
MvH,
Jonatan

>> Svar på frågan
Hej Jonatan! Det finns ett speciellt namn för detta fenomen men jag kan inte komma ihåg det! Det var din pappas "ande" som kom innan han själv som en sort "förvarning".

:rofl :rofl :rofl :rofl
det heter varsel maddafakka

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende