Flyttade tråden från Teknikforumet.
/J
På 90-talsYammorna slocknade den automagiskt efter ett tag. Var tog den "speedsensorn" vägen..?
Utan att ha några säkra källor så förbjöd Tyskland den sortens blinkers nångång där och därför försvann det.
Det var iaf var Yamaha entusiasten, som jag köpte min gamla FZ750 ifrån, sa till mig.
Kan tänka mig att det hade att göra med att med den sortens teknik (antingen antal meter eller antal sekunder) så slogs blinkersen av långt innan du ens kommit till en avfart på tex autobahn.
Koppla ihop blinkers med tutan istället. Kostar gratis och du kommer garanterat inte glömma blinkersen på.
Låter annars som en smart grej... som sagt många som inte ser indikatorlampan, särskilt om det är strålande sol... inge kul om en bil svänger ut i en t-korsning för att man blinkar sedan 3 kvarter bort.... då tar jag fan gladerligen emot stjärvibratorskämt och har både mig och hojen hel
Du behöver in se indikatorlampan... räcker med att du känner efter vilket läge reglaget är i...
Så är det inte på alla hojar, somliga går till mittläge oavsett åt vilket håll du blinkar...
När du kört några fler år och/eller ett antal olika hojar kommer du också upptäcka att problemet finns. Förhoppningsvis upptäcker du det innan du bli påkörd av en bilist som tror du ska svänga...
Nu upplever jag det inte som ett stort problem, så en stjärtvibrator inte aktuellt för mig...
För klen? Kanske nån härifrån?Jag återkommer förresten med resultat. Det är möjligt att den är för klen.
På 90-talsYammorna slocknade den automagiskt efter ett tag. Var tog den "speedsensorn" vägen..?
Jag upplever inte heller detta som ett problem... har kört olika typer av motorcyjkar allt ifrån 125, muscle machine och sporthojar... kanske är det så nu på senare årsmodeller... jag var sex år gammal första gåmgen jag körde motorcykel... har ca 30 000 mil bakom styret... ämmu har jag inte "lyckats" krocka med någon bil... har drygt 3 miljoner kilometer bakom mig i trafiken...
Vad är "muscle machine" för något?
Vad är "muscle machine" för något?
Fanns även på 70tals yammorna!Fanns även på 80 tals yammorna
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|