Rundad insekts skruv gsxr hjälp!!

Sivvo

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Hoj
03 Suzuki gsxr 1000
Hej står i garaget och har pillat i ungefär 10 timmar på en jävla torxskruv gjord av Titanium eller något sånt, sitter och håller ihop bromsok på en gixxer k4, går ej att borra i har bankat all möjlig skit i den så att den nu ser ut som ett arbete för en rak skruvmejsel, alltså ett snitt tvärs över huvudet, har värmt och borra går fan ej, har någon något tips?? Tack ( den blev rundad, därför detta arbete!

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06
Hej står i garaget och har pillat i ungefär 10 timmar på en jävla torxskruv gjord av Titanium eller något sånt, sitter och håller ihop bromsok på en gixxer k4, går ej att borra i har bankat all möjlig skit i den så att den nu ser ut som ett arbete för en rak skruvmejsel, alltså ett snitt tvärs över huvudet, har värmt och borra går fan ej, har någon något tips?? Tack ( den blev rundad, därför detta arbete!

Lägg upp en bild så man kan se hur det ser ut.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kör igenom några värmecykler på oket, använd slagmejsel och 5-56. Är den rund kan man eventuellt vålda i en torx med hjälp av rejäl hammare och få nya spår i skruvskallen.

Jag våldade i helgen bort en grundligt runddragen bromsklosssprint ur ett bromsok själv. Hittade någon suspekt torxaktig sak med 12-ish "vingar" i garaget som gjorde jobbet åt mig.

Sedan finns ju skruvurdragare med, men de jag köpte funkade sämre än den där torxaktiga saken. :hihi

Sivvo

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Hoj
03 Suzuki gsxr 1000
Lyckas inte ladda upp filer, fungerade inte med större torx, skruven sitter alltså in åt bara helvete, som fastsvetsat ungefär

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Skär loss skallen med en Dremel eller liknande verktyg
Toooo late

Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Mycket gammalt djungelordspråk:
Passformen på en engelsk motorcykel bestäms enbart av hammarens storlek.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den lossa! Släggan och vrede gjorde suset, fy helvete

Japp, smällarna när man attackerar med våld lossar dem lite, så de kan röra sig. :D MAn kan värma det de sitter fast i med värmepistol för att göra det lite lättare med. :)

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
En smäll på skruvskallen innan man lossar skruvar som brukar korrodera fast i aluminium brukar lösa problemet. Det gäller t.ex. även skruvar till bromsvätskebehållare och luftningsnipplar.

Sivvo

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Hoj
03 Suzuki gsxr 1000
IMG_0610.jpg

Här är skönheten, slog med allt från slagmejslar till batonger, bara revolvrar som saknades, Kalleman jag skall lägga ut insektsskruven utanför fönstret imorgon bitti så att en lycklig geting får ta med den hem och bygga ett bo:):) :rolleyes:

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Är det original så går de att borra i. Jag har borrat i mina för nerjning. I ditt fall så ser jag två vägar att gå.
1. Svetsa på en mutter.
2. ta fram en liten kapskiva till en dermell och kapa skallen så du kan lyfta oket en bit, sedan tar du en mindre rörtång och lossa den underifrån.

När du sedan monterar de nya bultarna så ska de dras med 39 Nm
alltså med en momentnyckel.

Lycka till.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...