Therudeboy
Guest
MostWanted skrev:hehe undrar ja med =)
TheRude: förklara för han...![]()
Ser ut som villken skruv som helst, förstår faktiskt inte heller det speciella i just den skruven. Skicka den till mig så snor jag en ny på jobbet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MostWanted skrev:hehe undrar ja med =)
TheRude: förklara för han...![]()
Therudeboy skrev:Svårt att förstå?
Therudeboy skrev:Jag jobbar på skruvfabrik, och så enkelt är det faktiskt inte att tillverka en skruv.
Pebl skrev:Jag förstår inte heller, ett stycke svarv + gängsnitt + hyfsat kunnig operatör = ny skruv ?
Hur svårt kan det bli?
Alla skruv behöver inte stukas/smidas och rullgängas om man säger så.
Hagster skrev:När jag började montera ihop R1an så märkte jag att insexskruven som håller fotpinnen är runddragen, går nog inte att dra åt så mycket utan att skiten blir rund.
Och jag kommer inte få någon ny förrens seeeeent, begagnat. Och jag ska köra i vinter tänkte jag. Skruvjäveln är omöjlig att få tag på, Yamahacenter fixade det inte, var jävla krångel men så kom dom fram till att det inte går att fixa.
Hur gör jag? Kan jag dra åt skruven med polygrip och kleta locktite eller något på den? Vad tycker ni gott folk?
vad vore världen utan detta?. kassera allt vad spårskruv och phillipsmejslar heter... insex är bra sålänge skruven är av bra kvalité och sålänge man använder riktiga verktyg!!! (OBS VIKTIGT!!!! taskig kvalité på mejslar ger runda skruvar
)
som troligen kostar 5 gånger mer än dem du kan hitta i en välsorterad järnafär?Willmar skrev:Enklaste är att skaffa en "ny" av annat fabrikat.
Eller så gör du såhär...
Tar en torx som är lite större än hålet... dänger till och vipps så kan du lossa och dra åt.
(hm på tal om en del småtrix, kanske skulle kopiera upp en bok som jag fick under lumpen undervisningen.finns mycket goda knep
)
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |