Ruskigt OT! Nån som jobbar på IFÖ

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Ett riktigt långskott här.
Nån som jobbar/känner nån som jobbar på IFÖ?

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Hehe....
Det är så här att jag håller på att bygga ett badrum från scratch. Och då har jag kommit på att jag vill ha ett handfat utan blandarhål och en just blandare i väggen. Rent och snyggt!
Pratade med "folk" på IFÖ när det var byggmässa och de trodde ( så klart) att det inte skulle vara några problem. Idag ringer en gubbe och säger att det går inte. Killarna på bandet kommer att kasera ett handfat som kommer ut utan hål. Det var då jag försökte med muta! Vem av killarna på bandet ska jag ge 1000:- för att hålla reda på mitt handfat? Fick till svar att det inte rikigt fungerade så!
Rent praktiskt går det alltså att tillverka men viljan finns inte.....
Så nu letar jag efter en av killarna vid bandet!! 1000:- finns att hämta :tummenupp
Nikki6 skrev:
Sitter du fast?? :arsele :D

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
jag vet folk som tillverkar skitstolar, de har vad jag vet inga blandarhål, orginellt dessutom. Så, 1000kr tack :D

Nikki6

Som en insekt...
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
Honda CBX 1000 -79, Martin CBX -83, Kawa H1 -70, en å annan 125´a
Pålle skrev:
jag vet folk som tillverkar skitstolar, de har vad jag vet inga blandarhål, orginellt dessutom. Så, 1000kr tack :D
*garv* :lol aj... inte skratta ...f.låt Farmerlip

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
farmerlip skrev:
Hehe....
Det är så här att jag håller på att bygga ett badrum från scratch. Och då har jag kommit på att jag vill ha ett handfat utan blandarhål och en just blandare i väggen. Rent och snyggt!
Pratade med "folk" på IFÖ när det var byggmässa och de trodde ( så klart) att det inte skulle vara några problem. Idag ringer en gubbe och säger att det går inte. Killarna på bandet kommer att kasera ett handfat som kommer ut utan hål. Det var då jag försökte med muta! Vem av killarna på bandet ska jag ge 1000:- för att hålla reda på mitt handfat? Fick till svar att det inte rikigt fungerade så!
Rent praktiskt går det alltså att tillverka men viljan finns inte.....
Så nu letar jag efter en av killarna vid bandet!! 1000:- finns att hämta :tummenupp

Låter som bullshit det där. Har jobbat på vvs-grossist under 5 år tidigare och har bestämt för mig att det visst finns tvättställ utan blandarhål. Ska kolla med en kille som jobbar kvar där och se vad han säger. Ber att få återkomma...

Tillbaka med mer information:

Jag pratade med min forne kollega och han var ganska övertygad om att det finns tvättställ utan blandarhål. Tillverkare i det fallet ska då vara Gustavsberg. Han visste inte på rak arm vart man kan beställa det, men slå GBG en signal och kolla. Han tipsade även om att om det var så att det inte gick att hitta TS utan blandarhål så finns det keramiska proppar som man sätter i ett vanligt standardtvättställ om man väljer att ha blandaren placerad någon annanstans. Snyggt, rent och enkelt enligt honom.

Lycka till!

Last edited:

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Det går att få sjukhusmodeller med eller utan hål. Inte det som jag vill ha....
Inget special utan helt vanligt fast med avställningsyta. Det lutar åt över/under limmat.....
mankan skrev:
Låter som bullshit det där. Har jobbat på vvs-grossist under 5 år tidigare och har bestämt för mig att det visst finns tvättställ utan blandarhål. Ska kolla med en kille som jobbar kvar där och se vad han säger. Ber att få återkomma...

Lycka till!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är helt hundra på att jag handskades med ett sådant handfat när jag jobbade på rörmokerit. Tillverkaren låter jag vara osagd, men tror precis som Mankan att det är gustafsberg. Har du verkligen ringt runt till massa ställen?

Edit: rinkabyrör brukar ha det mesta eller tar hem det, har fått för mig att det är bra priser också jämfört med många konkurrenter. http://www.rinkabyror.se/

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hål i handfatet där blandaren ska sitta (vatenkran), men han vill ha utan så han kan ha den på väggen istället.

Therudeboy

Guest
farmerlip skrev:
Det går att få sjukhusmodeller med eller utan hål. Inte det som jag vill ha....
Inget special utan helt vanligt fast med avställningsyta. Det lutar åt över/under limmat.....

Är det tvunget att va ifö? Annars kan jag kanske ordna ett sånt handfat du är ute efter men inget jag kan garantera.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Det få vara vilket märke som helst. Ringde Gustavsberg och det var nobben direkt. "Alla" jag ringt till hävdar att de inte kan hålla reda på ett enda handfat som råkar komma utan hål. Praktiskt fungerar det men viljan saknas.....
Therudeboy skrev:
Är det tvunget att va ifö? Annars kan jag kanske ordna ett sånt handfat du är ute efter men inget jag kan garantera.

Therudeboy

Guest
farmerlip skrev:
Det få vara vilket märke som helst. Ringde Gustavsberg och det var nobben direkt. "Alla" jag ringt till hävdar att de inte kan hålla reda på ett enda handfat som råkar komma utan hål. Praktiskt fungerar det men viljan saknas.....

Det tillverkas nämligen handfat mitt ute i skogen några mil härifrån och mina föräldrar känner han rätt väl så jag ska se om jag kan fixa till det.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hehe, mitt ute i den småländska djungeln, det mina vänner, det är high quality :D

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Typ detta vill jag ha, 90 cm brett.

Therudeboy skrev:
Det tillverkas nämligen handfat mitt ute i skogen några mil härifrån och mina föräldrar känner han rätt väl så jag ska se om jag kan fixa till det.

Bifogat

• caprice.JPG
    caprice.JPG
    14.5 KB · Visningar: 56
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024