andersbrink
hasenfrasen
Det är ALLTID ptv som gäller pga gylfars konstruktion. pth = katastrof, ptv = aaaaaaah... (oberoende av aktivitet)Lite som pth/ptv, kan verka oväsentligt men också vara helt avgörande i kritiska lägen
Det är ALLTID ptv som gäller pga gylfars konstruktion. pth = katastrof, ptv = aaaaaaah... (oberoende av aktivitet)Lite som pth/ptv, kan verka oväsentligt men också vara helt avgörande i kritiska lägen
Vad jobbigt att att vara så nervös att man inte ens kan stanna utan att man måste vara vaksam, har aldrig haft en sån tanke.Vad jag däremot är vaksam på, är omgivningen: finns det risk för rån tex? Om något inte ser bra ut, så kör jag vidare. Har alltid en plan för vad jag ska göra om det skiter sig...
Så sant som det är sagt, och ett bevis på att all vägledning som kan behövas i ett människoliv finns att söka på Sporthoj.com ?Det är ALLTID ptv som gäller pga gylfars konstruktion. pth = katastrof, ptv = aaaaaaah... (oberoende av aktivitet)
Jag fyller tanken när jag håller hojen upprätt, alltså sitter på den, sen kan jag ta en paus i samband med tankning.Jag kan köra 30 mil på en tank, då är det skönt att kliva av och sträcka på sig.
Vad jobbigt att att vara så nervös att man inte ens kan stanna utan att man måste vara vaksam, har aldrig haft en sån tanke.
Men tänkte sen vidare och man har ju hjälm på sig som en kravallpolis, hätta på skorna och handskar med knogskydd, och har man väl börjat tanka så är det rätt bra tryck att duscha någon med bensinpumpen.
Mobil eller MC skulle inte vara en lågt hängande frukt för avskummet.
Vad jobbigt att att vara så nervös att man inte ens kan stanna utan att man måste vara vaksam, har aldrig haft en sån tanke.
Men tänkte sen vidare och man har ju hjälm på sig som en kravallpolis, hätta på skorna och handskar med knogskydd, och har man väl börjat tanka så är det rätt bra tryck att duscha någon med bensinpumpen.
Mobil eller MC skulle inte vara en lågt hängande frukt för avskummet.
Det slutar nog med att du har kulorna i hjälmen bredvid dig på asfalten.Nog fick jag min dagliga motion som liten, framför allt åt jag mammas äckliga hälsogröt varje morgon (inte frivilligt vill jag tillägga). Så jag har råg i ryggen så det räcker och blir över, om nu någon skulle få den ljusa iden att försöka ge sig på mig eller min hoj i min som mest sårbara situation; när jag tankar, eller när jag pinkar. Oftast tar jag i alla fall nyckeln ur tändningslåset innan jag börjar betala med kortet.
Jag kanske jag låter kaxig, kanske borde jag få mig en läxa, vara med om en incident. Jag ser redan scenariot framför mig, det är sen kväll eller natt, ingen annan omkring, och så kommer dom ... gänget; de tre små grisarna som står och velar om dom ska påbörja rånet eller inte. Plötsligt plockar den ena grisen fram sin lilla mattkniv och säger nåt som jag borde uppfatta som hotfullt. Man hör ju lite dåligt, som sagt har man ju åtminstonne hjälmen på mig. Sen att jag är klädd i t-shirt, shorts och gympadojor är en annan femma, jag vill komma närmare naturen ... ?
Oftast är dessa ungdomar höga på något knark, så även om dom har självförtroendet av en elefant så har dom dessto sämre reaktionsförmåga. Så tar man bara av sig hjälmen lugnt, och säger "Du behöver den här också...", så går det alltid att använda den som skjöld / vapen mot deras kniv. Shoei är dessutom ganska lätta, att försvara eller attackera med hjälmen i händerna borde funka fint, jag har ofta tänkt på vad mer som går att göra med min J.O.
Sladdar in vid tappen, lämnar motorn igång, tar av mig handskarna, öppnar dragkedjan i jackan, fiskar fram plånkan, tar fram kortet, stoppar in i automaten, knappar kod, får tillbaka kortet, stoppar tillbaka i plånkan, plånkan in i innerfickan, väljer det billigaste, öppnar tanklocket, rycker åt mig pumphandtaget, tankar, slänger pumphandtaget på marken, stänger tanklocket, drar upp dragkedjan i jackan, tar på mig handskarna, lägger i en växel, dumpar kopplingen och åker iväg.
Lite olika förfarande beroende på betalningsautomat men om jag kan sitta kvar på hojen så gör jag det.
Nästan hela sanningen, du måste klämma in att jag tänder en tagg när jag fipplar fram det klonade kortet och att den glödande fimpen landar vid pumphandtaget och att det blir en fireburnis när jag drar iväg.Justerade din text lite. Kände att du förskönade tillvägagångssättet lite mycket.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|