Ruttet SSEMSE

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Jahapp, nu förstår jag varför föreningen har svårt att få ihop funktionärer.
Bokade mig som flaggis för första gången till fredagens(30/5) körning då jag tänkte det var på tiden att dra mitt strå till stacken. Mitt egna kassaflöde är inte så stabilt just nu heller, så en gratis körning skulle smaka fint.
Men nehejdå, för det första får man visst inte som icke medlem tillräckligt med poäng för att täcka en körning, för det andra så kan man inte heller dra av dem man tjänat in utan måste betala fullt pris. :huvet

Förstår ni inte att sån här idioti och snålsinne bara gör folk förbannade?
Det är inte gratis att ta sig till banan, och tid är som alla vet pengar.

PS. Jag har använt kontaktsidan på siten men inte fått något svar.

EDIT: Kan tillägga att jag förövrigt tycker att föreningen gör ett fantastiskt bra jobb! :tummenupp

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
en liten fundering....
Ska dem som är medlemmar få mindre "betalt" när de ställer upp och flaggar?

Som det är nu så får alla lika mycket, dock räcker inte detta för fullt ut för icke medlemmar.

Hur länge sen var det du skickade på kontaktsidan?

Och sist men inte minns , smygreklam ( jag säljer poäng 100poäng för 80kr överför direkt och så tar vi betalning via internet du får köpa hur många du vill)

Last edited:

Pidder

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
GSXR 750 -09
Hmm... en flaggning = en körning. :fakta
Sen hur många poäng e ointressant!
Flaggar du på SRW = en körning på SRW.. osv...

Helt ok att medlemmar får samma poäng, men använder mindre poäng för en körning.

Men en flaggning ska täcka en körning! :fatta!

Nästa körning 6/6, e redan betald... Poäng kommer att köpas vid nästa körning! :pannkyss

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Detta förslag har säkert redan varit uppe någon gång men skulle man inte kunna göra så att om jag ex. har flaggat och fått 350 poäng (dvs. 350:) och vill boka mig till ett arrangemang som kostar 450:- betalar jag med poängen och tar mellanskillnaden (100:) i kontanta pengar?!

Blir kanske en hel del jobb med att ta reda på hur många poäng alla bokade (medlemmar som icke-medlemmar) har till varje arrangemang :gnissla

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Detta förslag har säkert redan varit uppe någon gång men skulle man inte kunna göra så att om jag ex. har flaggat och fått 350 poäng (dvs. 350:) och vill boka mig till ett arrangemang som kostar 450:- betalar jag med poängen och tar mellanskillnaden (100:) i kontanta pengar?!

Blir kanske en hel del jobb med att ta reda på hur många poäng alla bokade (medlemmar som icke-medlemmar) har till varje arrangemang :gnissla

Anledningen till detta är att det inte förekommer kontant hantering på plats...
Men som sagt går det Utmärt att köpa poäng av andra (ex mig) och då kunna använda sina poäng direkt

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Anledningen till detta är att det inte förekommer kontant hantering på plats...
Men som sagt går det Utmärt att köpa poäng av andra (ex mig) och då kunna använda sina poäng direkt

Förstår att det måste underlätta en hel del att inte ha kontantbetalning på plats. Tänkte mer att man kanske kan betala med sina poäng via internet och sedan lägga till det resterande på samma sätt som man betalar in när man inte har några poäng alls.

Men jag har ingen aning om hur svårt/lätt det är att skapa ett sådant system, en tanke från mig bara :)

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
en liten fundering....
Ska dem som är medlemmar få mindre "betalt" när de ställer upp och flaggar?

Som det är nu så får alla lika mycket, dock räcker inte detta för fullt ut för icke medlemmar.

Hur länge sen var det du skickade på kontaktsidan?

Och sist men inte minns , smygreklam ( jag säljer poäng 100poäng för 80kr överför direkt och så tar vi betalning via internet du får köpa hur många du vill)

Jag säger som pidder, en flaggning bör täcka en körning, oavsett om man är medlem eller inte. Var det inte så innan poängsystemet?
Kontaktsidan använde jag i fredags eller lördags, så det är förstås inte så konstigt om de inte hunnit svara än.
Jag köper förövrigt gärna poäng så de täcker. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag är oxo arg, inte nog med att jag tvingades köra på SRW i fredags, nu är jag dessutom tvingad att köra heldag på Knudan den 19/6....

Det gör ont i kroppen och kostar massor av pengar :mad:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag är oxo arg, inte nog med att jag tvingades köra på SRW i fredags, nu är jag dessutom tvingad att köra heldag på Knudan den 19/6....

Kastade du dig? Annars är det ju gratis och att köra hoj är väl inte jobbigt?

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
För medlemmar har det alltid varit så. Du däremot har fått det betydligt bättre i år.
Är inte hela poängen med att ha ett begränsat antal medlemmar att inte få för många på varje körning? Förstår inte riktigt varför man som icke medlem tvunget måste straffas med mer omständiga procedurer och i många fall rejält högre priser. Majoriteten av de som kör som icke medlemmar vill väl gärna gå med i föreningen och står på väntelistan, no?

Ja, det är bäst att du överlåter platsen till mig. :D

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Är inte hela poängen med att ha ett begränsat antal medlemmar att inte få för många på varje körning? Förstår inte riktigt varför man som icke medlem tvunget måste straffas med mer omständiga procedurer och i många fall rejält högre priser. Majoriteten av de som kör som icke medlemmar vill väl gärna gå med i föreningen och står på väntelistan, no?
Delvis. Det handlar också om att ha en förening som är hanterbar. Det handlar också om att våra medlemmar ska få något för sin medlemsavgift och för sitt medlemskap i föreningen. Vad är annars meningen med att ha medlemmar alls?
Föreningen är alltså i första hand till för sina medlemmar. Att vi se släpper in dig också, det tycker jag du ska vara glad för.
Ducatiklubben tex, kör ju bara för sina medlemmar...

Det är mkt du inte förstår Taliz. Med tanke på vilka pengar det är du gapar över har du ju inte ens råd med medlemskapet i Sydskanes Emse. Kanske bättre du lägger energin på att skaffa dig ett jobb istället för att sitta här o skriva? :tungan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kastade du dig? Annars är det ju gratis och att köra hoj är väl inte jobbigt?

Eftersom likhojen stått sedan 1847 så fick jag väcka liv i dom gamla slicksen med en grov rasp, oljan såg svart och fin ut så den behövdes inte bytas, en runda med piasavakvasten gav lite lyster i lacken, totalsumman blev 9 liter bensin samt TR avg.

Jag vågade inte ens kasta mig eftersom jag numera vet hur ont det gör, att köra tre pass på SRW är som att simma 1 mil i kall tjära, det värker i alla grejor som tidigare påminde om muskler.

I övrigt anser jag att det mesta är orättvist i denna värld.

Pidder

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
GSXR 750 -09
Ge alla som flaggar poäng som motsvarar kördagens avgift.
Sen har medlemmar billigare avgifter när de betalar.

Men det e väl meningen att medlemmarna ska ha lite förmåner iaf. :tuttar

Men kan man köpa poäng billigt så e det jue inget problem... mer än att de saknar folk som vill flagga....:huvet var på det inte blir några körningar... O tror nog det e det som e meningen... eller :confused:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Delvis. Det handlar också om att ha en förening som är hanterbar. Det handlar också om att våra medlemmar ska få något för sin medlemsavgift och för sitt medlemskap i föreningen. Vad är annars meningen med att ha medlemmar alls?
Föreningen är alltså i första hand till för sina medlemmar. Att vi se släpper in dig också, det tycker jag du ska vara glad för.
Ducatiklubben tex, kör ju bara för sina medlemmar...

Det är mkt du inte förstår Taliz. Med tanke på vilka pengar det är du gapar över har du ju inte ens råd med medlemskapet i Sydskanes Emse. Kanske bättre du lägger energin på att skaffa dig ett jobb istället för att sitta här o skriva? :tungan

Givetvis skall det vara fördelar att vara medlem, man skall ju få något för årsavgiften. Men jag ser som sagt ingen fördel med att komplicera saker och ting för icke medlemmar, och eftersom det åtminstone de gånger jag kört varit nätt och jämt att ni fått ihop funktionärer så borde väl det vara prioriterat att motivera folk att ställa upp?
Det är förövrigt klart att jag är glad att jag får köra, det är ju bland det roligaste som finns! Tycker dock inte att det betyder att man inte skall få ge lite kritik när det känns befogat. Om jag sen verkade lite väl sur i mitt första inlägg så är det helt enkelt för att det var väldigt frustrerande och irriterande när man förväntat sig en sak men får uppleva en annan. Sorry.
Angående min finansiella situation så är jag just nu student, men jobb är på G. :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Givetvis skall det vara fördelar att vara medlem, man skall ju få något för årsavgiften. Men jag ser som sagt ingen fördel med att komplicera saker och ting för icke medlemmar, och eftersom det åtminstone de gånger jag kört varit nätt och jämt att ni fått ihop funktionärer så borde väl det vara prioriterat att motivera folk att ställa upp?
Det är förövrigt klart att jag är glad att jag får köra, det är ju bland det roligaste som finns! Tycker dock inte att det betyder att man inte skall få ge lite kritik när det känns befogat. Om jag sen verkade lite väl sur i mitt första inlägg så är det helt enkelt för att det var väldigt frustrerande och irriterande när man förväntat sig en sak men får uppleva en annan. Sorry.
Angående min finansiella situation så är jag just nu student, men jobb är på G. :)

Klart du inte ser några fördelar, du är ju inte medlem ;)

Kritik emottages gärna. Vi är på inget sätt perfekta o kan något ändras till det bättre är det givetvis välkommet. Dock kan man ju välja sitt sätt att leverera denna på. Ditt sätt är inte det bästa om du verkligen vill nå fram med ditt budskap.

Ge alla som flaggar poäng som motsvarar kördagens avgift.
Sen har medlemmar billigare avgifter när de betalar.

Men det e väl meningen att medlemmarna ska ha lite förmåner iaf. :tuttar

Men kan man köpa poäng billigt så e det jue inget problem... mer än att de saknar folk som vill flagga....:huvet var på det inte blir några körningar... O tror nog det e det som e meningen... eller :confused:

Då kommer vi åter igen till det faktum att vi har i dagsläget 400 flaggisar i föreningen. Vill man köra och man är medlem så har man iom medlemskapet också åtagit sig att flagga om det behövs.

För det är precis som du säger, inga flaggisar, ingen körning.
Detta fungerade tex klockrent på Anderstorp sist.

Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Då kommer vi åter igen till det faktum att vi har i dagsläget 400 flaggisar i föreningen. Vill man köra och man är medlem så har man iom medlemskapet också åtagit sig att flagga om det behövs.

För det är precis som du säger, inga flaggisar, ingen körning.
Detta fungerade tex klockrent på Anderstorp sist.

Det är väl knappast "klockrent" att tvinga folk som vill köra att istället flagga?
Det funkar, men jag kan inte tänka mig att det är något folk jublar över.
Mao, det finns rum för förbättring.

Edit: Någon som vet hur jag gör när jag reserverat en plats, frisläppt den och sen vill boka igen? Var tvungen att släppa den då jag ville betala med poäng som jag inte hade då jag reserverade den, följdaktligen var enda valet att betala den med kort. Nu säger siten att jag redan har bokat mig, trots att den listar platsen som "frisläppt". Måste jag nu sitta och vänta på att någon annan snor den, eller vara osnygg och skapa ett nytt konto?

Edit 2: Testade att skapa ett nytt konto för att sno platsen där, och sen "släppa tillbaka". Det gjorde att inget av kontona nu kan boka plats igen. :huvet Antar att lösningen är att antingen vänta på att någon admin vaknar och kan fixa, eller att skapa ett 3e konto och överföra poäng dit, men det är ju inte helt optimalt.

Last edited:

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
ang "tvinga folk flagga" vi skulle alla flagga sist vi var på anderstorp o vi körde med öppen depå. jag tyckte det funkade kanon. personligt hade jag inget emot det, hel dags körning avbrutit av ca tror det var ca 2 timmers flaggning. det gör jag gärna igen om det är det som ska till för att vi kan köra. hade turen att flagga efter maten fint att stå i tornet o jäsa lite

k-ir

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
-04, Yamaha R1
Det är väl knappast "klockrent" att tvinga folk som vill köra att istället flagga?
Det funkar, men jag kan inte tänka mig att det är något folk jublar över.
Mao, det finns rum för förbättring.

Du har ju problem, du har ingen aning om vad du skriver. Tror du verkligen att killarna och tjejerna i föreningen som förmodligen lägger massa tid på att få deras körningar att funka tycker det är så kul att fortsätta med det efter ditt gnäll?

Jag misstänker att det ligger betydligt mer arbete bakom deras arrangemang än vad de flesta tror. Många timmars resonerande fram och tillbaka om hur upplägget ska vara för att så många som möjligt ska bli nöjda.

Efter att ha tittat på deras hemsida förstår jag att det inte bara är vilken förening som helst, beslutsfattarna resonerar innan beslut tas.

Hade jag varit dig så hade jag hållet tyst och varit glad över att jag som icke medlem trots allt får vara med på deras körningar. Det är minsann inte var människas rättighet att få köra hoj på bana.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning