RVF400, kan man få tag på en?

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
Gällande bromsar så passar SP1:s ok rakt av. Komplettera med stålomspunnet och du har fantastiska bromsar (de ärju dimensionerade att hejda en dubbelt så stark motor).

Kosta på henne en fin bakdämpare och gaffelfjädrar från Rick Oliver så har du en dräpare!

- Ja, helt rätt trim om man vill gå vidare från original. För min del blev det dock en större uppgradering. Ökade volymen till 600cc och böjde ut motorn till en rak 4a, trimmade chassie och förlängde hjulbas plus div kittning och vips;

DSC_0248.jpg

:D

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jo, ZXR400 och CBR400 är klart alternativ det med. Fast RVFen är nog fan snäppet läckrare alltså.

Gött, är själv vertikalt handikappad med knappa 1.72 så det blir nog prima isåfall :tummenupp

Har ju ingen erfarenhet av det här med import, finns det firmor som kan hjälpa till? (såg Pacific ovanför, ska undersöka det) Ska göra en undersökning i släkten med, tror det finns de som har lite mer koll där. Blir det inte en RVF kanske det blir något annat, F4i var ju rätt billig med...

Importen är inget knepigt, tar bara lite tid. Det absolut viktigaste är att du får det kompletta registreringsbeviset (V5C om vi talar UK) och ett skrivet kvitto. För att slippa extraturerna jag fick, se till att kontrollera ramnr på hojen mot regbeviset innan köp.

Läs mer här.

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Om det är enbart en banhoj du letar efter behöver du inte V5. Andy på banhoj plockar hem ett antal hojar per år från UK. Han har mer info om import.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Om det är enbart en banhoj du letar efter behöver du inte V5. Andy på banhoj plockar hem ett antal hojar per år från UK. Han har mer info om import.

Är nog lv-hoj som gäller, har inte riktigt råd att stötta rent banåkande ekonomiskt tyvärr.

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Är lite intresserad av en RVF400, någon som har en som kan tänka sig att sälja?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Gillar också RVFn...en Rothmanslackad vore porrigt:kär men går dem verkligen att regga i Sverige? Har för mig att jag läst en tråd om det på SH och det var ett helvete. Modellen såldes väl aldrig här?

Har ju ingen betydelse för en ren banhoj men man kan ju ändra sig....

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Gillar också RVFn...en Rothmanslackad vore porrigt:kär men går dem verkligen att regga i Sverige? Har för mig att jag läst en tråd om det på SH och det var ett helvete. Modellen såldes väl aldrig här?

Har ju ingen betydelse för en ren banhoj men man kan ju ändra sig....

Det är inga problem om du plockar in en som redan är reg inom EU :)

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det är inga problem om du plockar in en som redan är reg inom EU :)

Jo det vet jag (har importerat både från UK och Tyskland) men som sagt, jag minns en tråd om just RVFn där det tog lååååång tid innan Transportstyrelsen (eller om det var Bilprovningen) gav med sig.

Men jag kan ha fel:gnissla

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Jo, men har för mig att den du tänker på togs in från Thailand om jag inte minns helt fel :)

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Det är inga som helst problem att regga in en EU-reggad RVF, förutom strålkastare och blinkers som saknar E-märkning vilket måste finnas, samt hastighetsmätare i km/h.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har en VFR400 NC30 till salu om någon är sugen. Ligger på blocket. 25tkr släpper jag den för. Stort sett samma hoj som rvf400.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring