Ryggsäck, tips?

dny

Guest
Behöver någon snygg och bra ryggsäck när man kör mc till jobb, skola osv.
Bara att komma med förslag :hihi

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
kolla på lelles de har ryggsäckar för mc åkning som rymmer en hjälm ochså.

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Kuben skrev:
Haglöfs tight sitter bra när man åker hoj tycker jag..

Håller med.
Liten upptill så att den inte fångar så mycket luft + att man har många justeringsmöjligheter. Den sitter helt enkelt Tight och bra :tummenupp

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
Kuben skrev:
Haglöfs tight sitter bra när man åker hoj tycker jag..

VARNING!

Tejpa ihop blixtlåsändarna alt. bunta ihop dem!

Själv tappa man 10 öl, 1 sko, 1 deodorant, 1 Lacoste och telefon då jag inte "låste" blixtlåset!

:tomten

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Max© skrev:
VARNING!

Tejpa ihop blixtlåsändarna alt. bunta ihop dem!

Själv tappa man 10 öl, 1 sko, 1 deodorant, 1 Lacoste och telefon då jag inte "låste" blixtlåset!

:tomten

Jag har aldrig tejpat/låst dragkedjorna, och aldrig tappat en pryl! Det räcker gott med att dra ner båda dragskorna i ett hörn, dvs där dragkedjan slutar! :fakta

Vanucci har ryggsäckar som ser ut som ryggpuckar! :tummenupp

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
man får väl undvika att dra ihop båda dragkedjorna till mitten högst upp på väskan, dra ena dragkedjan ända ner på andra sidan. :tummenupp

GixxerSwede

102 dB?!?
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
07 Ducati 1098S "Död" :-(
Jupp har kört med en Haglöfs Tight Pro i snart 7 år. Funkar kanon, men jag fick lov att tejpa in remmarna som annars flaxar runt.....störigt som satan..... Man kanske kunde få Haglöfs till att utveckla en speciell till MC?!? :Bugar

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Hoztic skrev:
Jag har aldrig tejpat/låst dragkedjorna, och aldrig tappat en pryl! Det räcker gott med att dra ner båda dragskorna i ett hörn, dvs där dragkedjan slutar! :fakta

Vanucci har ryggsäckar som ser ut som ryggpuckar! :tummenupp
aaahhh! var man inte tillräckligt snabb igen! :hihi :fyllisar

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
dny skrev:
Behöver någon snygg och bra ryggsäck när man kör mc till jobb, skola osv.
Bara att komma med förslag :hihi

Själv har jag deuter trans alpine, vilken jag är mer än nöjd med. Många smidiga funktioner. Inbyggt regnskydd och dyl,

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
jag drog ner dragkedjan till ena hörnan... det kostade ett par GP-plus och en ny mobil.......... ta med några buntband och en sax så e ni säkra såvida ni inte ska fisa i 50 i stan.......

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Helgon26 skrev:
jag drog ner dragkedjan till ena hörnan... det kostade ett par GP-plus och en ny mobil.......... ta med några buntband och en sax så e ni säkra såvida ni inte ska fisa i 50 i stan.......

Ståltråd??

Torlejf

Prylgalen.
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Monster 620ie S
Alternativt så kan man låsa dragkedjorna med en nyckelring. Är inte speciellt krångligt att lirka ur den varje gång man ska in i väskan.

Mvh. David.

EDIT: Var en sån här jag syftade på, en sån man skruvar isär.
nyckelring_metall_BIG_40.jpg

Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
dny in da house:
Behöver någon snygg och bra ryggsäck när man kör mc

Tycker personligen det är bökigt att åka hoj med ryggsäck, ryggskydd och en jacka, känns strange. Har åkt några gånger och då använt mina Boblebee, skulle du gå i backen så skyddar dom innehållet bra och sen är ballfaktorn ganska hög på dom, har en mattsvart och en svart med Hot Rod flames....

050607144743.jpg

DP says: Oxford gör tank & andra väskor som kan bli ryggsäck när man kliver av hojen...

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Jag fick vara med om en liten "kundundersökning" när jag råkade befinna mig på en MC-firma här i stan samtidigt som en kille skulle försöka sälja in en speciell MC-ryggsäck. Ryggsäcken såg ut ungefär som en liten takbox till en bil och jag var väldigt skeptisk till att ha en hård glasfibergrej på ryggen när man kör.
Iallafall visade det sig att det var ett integrerat TUV-godkänt ryggskydd i ryggsäcken och dessutom ett inbyggt "nackstöd" som skulle fånga upp hjälmen i händelse att man landade på rygg. Kommer tyvärr inte ihåg vad ryggsäcken hette, men den var väldigt bekväm att ha på sig iallafall. Kanske någon annan som vet vad det är för något?

edit.Skriver för långsamt, det var nog en sån som DP visade bild på.0

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Det känns onödigt att bryta ryggen när man klotar bara för att man har en rygga på sig. Naä, surra fast väskan bakpå istället. Man har bara en rygg...

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
tjo! du ville ha tips på en bra ryggsäck då ska jag komma med ett förslag vad du inte ska åka med! ;) åkte 20mil i spöregn med en 65 liters ryggsäck och en liksäck runt (svart sopsäck) den stack upp ca 40cm åvanför huvudet :gnissla och tog nå förjävla mkt vind... då man låg i 180-200 för att undvika regn på visiret så slår det ganska bra i skallen och sopsäcken såg ut när jag kom fram som om den suttit på en segelbåtsmast i 50 år... så et hett tips köp inte en stor säck en tajt liten är att rekomendera skaffa packväska pom du ska åka längre sträckor....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln