Ryggskott..

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Hoj
z1000 espressoblack-08
Men helvete va less man blir...! Har väntat hela vintern och har äntligen ställt på sillhinken o fixat försäkring. Fredagen skulle va dan säsongen började,i morgon alltså. Och nu sitter man som ett jävla lepra o kan fan inte röra sig....Ryggskott!!!!:mad:
Gör så in i lakritshålet ont så håller fan på o däckar. Sjukskriven i 3veckor.

FÖRBANNAT!!!!!!!!!!:huvet

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Tänk positivt, bättre ryggskott än nackskott. ;)

Käka lite smärtstillande och vila mycket så släpper det snart. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan man bli sjukskriven för ett ryggskott? Tre veckor låter ju helt vansinnigt. Är det någon gammal förslitningsskada som tittat fram?

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Norflex är väl annars bra vid ryggskott då det är muskelavslappnande.

Själv käkade jag Tradolan när jag hade ett ordentligt ryggskott, dagen efter var jag på jobbet utan problem (Dock fullproppad med Tradolan :ätapiller).

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Hoj
z1000 espressoblack-08
Förstörde ryggen på arlanda för 12 år sen o har haft problem sen dess... O nu efter 4dar i Åres pister drog det ihop sig fullständigt. Va på g att ringa ambulans när jag inte kunde ta ett steg på t-banan,men lyckades ta mig till akuten med taxi. I morse tog det ca 15min från säng till köket där citodonet fanns.... Nu sitta o surfa o lyssna till den eminenta orkestern 5 finger deathpunch.:yoparty

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
När det går så försök att ta dej ut o promenera det har hjälpt mej mot mitt ryggproblem

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När det går så försök att ta dej ut o promenera det har hjälpt mej mot mitt ryggproblem

Japp, röra på sig i högsta möjliga mån. När min rygg fuckar upp sig totalt så beror det oftast på antingen för tungt jobb eller för mycket stillasittande.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Träna är nog det bästa du kan göra när du mår bättre, desto mer du håller igång desto oftare kan du hålla igång, enkelt sagt

Mår jävligt kasst om jag inte får träna på en vecka

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Förstörde ryggen på arlanda för 12 år sen o har haft problem sen dess... O nu efter 4dar i Åres pister drog det ihop sig fullständigt. Va på g att ringa ambulans när jag inte kunde ta ett steg på t-banan,men lyckades ta mig till akuten med taxi. I morse tog det ca 15min från säng till köket där citodonet fanns.... Nu sitta o surfa o lyssna till den eminenta orkestern 5 finger deathpunch.:yoparty

Öppöpp! Sitta är det absolut sämsta man kan göra om man har ryggskada.

Ligga är bättre än att sitta, så skaka rätt på en laptop

Rör på dig så mycket som möjligt, promenera gärna flera timmar om dagen om möjligt

Överväg sedan att börja träna när du repat dig

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
En naprapat jag var hos sa att en tränad mage avlastar och stöttar ryggen en hel del. så i förebyggande syfte när det onda lagt sig kan vara att lägga en del fokus på magträning...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En naprapat jag var hos sa att en tränad mage avlastar och stöttar ryggen en hel del. så i förebyggande syfte när det onda lagt sig kan vara att lägga en del fokus på magträning...

Det där skriver jag under på oxå. Har man trubbel med ryggen så ska man träna magen. :mattias

0scar

Guest
Uppdatering.

En disk :huvet:gnisslae paj. Ajajaj.

Ouch. Vilken niva?

Jag ska precis tillbaka till jobb nasta vecka efter 5 veckor hemma, diskoperation L4-L5 (micro + laminectomy). Javla skit ar vad det ar men det finns hopp:tummenupp

Sa hur ska du gora nu? Lata det laka sjalv eller op?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år