Ryggskydd 5 åring...

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Mmmm ja jag har sutte och kollat och funderar på dessa riddvästarna :)
Jo Men de ser okej ut, sen är frågan om de fungerar :D
Men tror nog att man ska köpa ett i ställe ;) även om dit ser bra ut :tummenupp

Ja ridvästar funkar :) Även rodeoryttare som rider på tjurar använder en typ av ridväst.

När man rider fälttävlan är det ett krav att använda en ridväst. Har klarat många ryggar och revben.

http://www.aftonbladet.se/vss/ridsport/story/0,2789,685172,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,301164,00.html

Har man otur att hamna under hästen så hjälper naturligt vis inte ridvästen. Den lindrar skadorna men kan inte förhindra skador.

:hihi i somras när jag var på väg hem från hopptävlingen så såg jag en tjej på 8-10 som skulle åka hem med pappa på hans hoj. Hon var klädd i skinnställ OCH ridväst.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ja ridvästar funkar :) Även rodeoryttare som rider på tjurar använder en typ av ridväst.

När man rider fälttävlan är det ett krav att använda en ridväst. Har klarat många ryggar och revben.

http://www.aftonbladet.se/vss/ridsport/story/0,2789,685172,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,301164,00.html

Har man otur att hamna under hästen så hjälper naturligt vis inte ridvästen. Den lindrar skadorna men kan inte förhindra skador.

:hihi i somras när jag var på väg hem från hopptävlingen så såg jag en tjej på 8-10 som skulle åka hem med pappa på hans hoj. Hon var klädd i skinnställ OCH ridväst.

japp de lutar åt att bli sånna, ska ta ett prat med deras mor och far :)

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Hmm :va Vad äre som är så himmla bra med det här SK temperfoam materialet gämfört med det ryggskyddet jag har snickrat ihop!?!?

Flera som har sågat det ... trots att det inte är klart en , men jag har inte fått några bra motiveringar varför...:va
*nyfiken*

Kanske du kan komma med en bra!?

Ett ryggskydd som sitter löst i ett ställ är givetvis ett ryggskydd som är bättre än ingenting. Ett riktigt ryggskydd ska täcka i princip alla kotorna uppifrån och ner. Den ska sitta ordentligt fast mot kroppen så att den inte rör på sig vid ev olycka.
Ett ryggskydd ska man heller inte beställa via nätet, utan provas fram på plats.
Personligen har jag inte sågat ditt ryggskydd. Materialet är säkert helt okej, däremot ser det halvfärdigt ut vad gäller fastsättning osv, så det är ju svårt att kommentera mer än....bättre än inget ryggskydd alls.

-----

Vad gäller köpes ryggskydd. Ser att ni envisas fortfarande att försöka hitta andra alternativ än dom som finns för motorcykelåkning. Bra kreativitet:) Däremot måste jag fråga varför förslagen på mc-skydd ni fått från olika håll inte duger?

Jag har själv fem kids som jag under åren fått allt eftersom klä på för landsvägsåkning. Nuförtiden är utbudet ganska bra vad gäller skydd, inklusive ryggskydd. Däremot är det ju ingen jättemarknad för handlarna, vilket innebär att dom har oftast nästan inget hemma för barn.
020818b2.jpg

Nu ska ni ju kitta ungarna för fyrhjuling. Upprepar västen från Sinisalo jag nämnde, där alla skydden finns. Klockren investering för cross o fyrhjulingsåkare.
75678_001.jpg

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Nu är skyddet klart

Vad tycks?

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Ser väldigt likt ut!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Ps!
Pga att hjälmar generellt är för tunga för små barn så rekomenderar jag att man till små fyrhjulingar mm använder en godkänd skidhjälm då dom är mycket lättare!! :tummenupp
Ds!

En sån här :confused:

Ha ha nu äre bara boots å handskar kvar... hämtar furhjulingen på lördag faan vad kul vi skall ha i sommar..

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...