ryggskydd.....halvarsson

lars m1000r

gixxer4ever
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Sucka 1000 -06a förhoppningsvis
var lite less på mitt hårda daineserygg-skydd....med (ledad svans)...var och provade halvarssons ryggplatta....mjuk och böjlig som bara den....

helt otroligt
det är som natt och dag att ha halvarssons platta.......som kostade 1295:-


trodde att halvarssons bara gjorde gortexställ till glidar-gänget....

ett tips! åk in och prova om du vill förlusta dej lite..........
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
lars m1000r skrev:
var lite less på mitt hårda daineserygg-skydd....med (ledad svans)...var och provade halvarssons ryggplatta....mjuk oböjlig som bara den....

helt otroligt
det är som natt och dag att ha halvarssons platta.......som kostade 1295:-


trodde att halvarssons bara gjorde gortexställ till glidar-gänget....

ett tips! åk in och prova om du vill förlusta dej lite..........


Halvarssoins skydd vann ryggskyddstestet i Bike.
Tjejen har ett sånt. Verkar grymt bra!
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har oxå daineserygg-skydd....med (ledad svans), tycker den är lite hård & nästan för lång för mig, funderar på att byta & så ska ju tjejen ha en oxå!
Blir nog till att åka & prova!
Du har ingen länk/bild på/till halvarssons platta?
//Gumpa
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Stod i valet o kvalet mellan Halvarsson ryggskyd eller Dainese skyddsväst.
Båda kändes ganska sköna o fördelarna med Halvarson var ju oxå att det blivit bäst i test men Dainese skydden kom bara med en poäng under.
Killen i butiken rekommenderade västen,där är lite extra dämpande skydd för revben,njurar o nyckelben.Han hade själv klotat o skadat nyckelbenet,nu körde han själv oxå med väst som har dessa extra skydd.
Efter av o på provande så blev det Dainese skyddsväst o är fullt nöjd med den.Förvisso kosta den lite mer,typ 1800 kr.
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
R1 racer skrev:
Stod i valet o kvalet mellan Halvarsson ryggskyd eller Dainese skyddsväst.
Båda kändes ganska sköna o fördelarna med Halvarson var ju oxå att det blivit bäst i test men Dainese skydden kom bara med en poäng under.
Killen i butiken rekommenderade västen,där är lite extra dämpande skydd för revben,njurar o nyckelben.Han hade själv klotat o skadat nyckelbenet,nu körde han själv oxå med väst som har dessa extra skydd.
Efter av o på provande så blev det Dainese skyddsväst o är fullt nöjd med den.Förvisso kosta den lite mer,typ 1800 kr.

Jag har kört med Dainese skyddsväst nu i ett par år, enda nackdelen är att när det är 30 grader varmt ute. Så kan det bli olidligt varmt när man inte kör eller vid stadskörning.

Ska själv köpa ett vanligt ryggskydd till sommaren,och ha som komplement.
 

Mingves

Guest
Jag har testat både UFO och Halvarsson och det är som natt och dag, halvarsson är klart mycket bättre, sedan att det är dubbelt så dyrt kan ju göra en del oxå....

///M
 

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
2009, KTM EXC 450
Körde också Dainese med ledad svans förra sommaren,lånat av kompis som var utan mc! Som tur är har han nu köpt ny mc och tagit tillbaka det hemska skyddet! Själv köpte jag en Halvarsson Track och den är mycket bekvämare :tummenupp
 

LillaMy

Havremoped!
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Korsholm, Finland
Hoj
Ingen egen än, men syns på en Sprint RS-955 trumpet
Halvarssons ryggskydd finns i flera olika storlekar, så tom. för en liten smurf som mig, så fanns det ett ryggskydd som passade (jag är 1.56 lång och storlek S passade perfekt!!) :tummenupp
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Gumpa skrev:
Har oxå daineserygg-skydd....med (ledad svans), tycker den är lite hård & nästan för lång för mig, funderar på att byta & så ska ju tjejen ha en oxå!
Blir nog till att åka & prova!
Du har ingen länk/bild på/till halvarssons platta?
//Gumpa

Jag har haft problemet med att ryggskydden oftast varit för "feta" dvs dom fick liksom inte plats innanför stället.. Köpte idag ett Halvarssons Track skydd 1295:- som tillsynes verkar passa alldeles utmärkt. Sitter väldigt skönt också :tummenupp

En bild på skyddet
http://www.jofama.se/2004/Protectors/SE_HProtect_Track.html
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
LillaMy skrev:
Halvarssons ryggskydd finns i flera olika storlekar, så tom. för en liten smurf som mig, så fanns det ett ryggskydd som passade (jag är 1.56 lång och storlek S passade perfekt!!) :tummenupp



vilken modell är det? jag är ju hela ½ cm längre än dig.. :D
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
essey skrev:
Jag har haft problemet med att ryggskydden oftast varit för "feta" dvs dom fick liksom inte plats innanför stället.. Köpte idag ett Halvarssons Track skydd 1295:- som tillsynes verkar passa alldeles utmärkt. Sitter väldigt skönt också :tummenupp

En bild på skyddet
http://www.jofama.se/2004/Protectors/SE_HProtect_Track.html



Hur lång är du ungefär?
vad är det för längd/strl på ditt skydd?
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
vet ej om modellen har något namn.. det är deras "bästa" visst
har ett själv o det sitter som gjutet! är du 156.5cm ska du nog ha storlek S
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har också ett Halvarsson, kan bara ge :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kör inte en meter utan att ha det på mig, lika självklart som att sätta på hjälmen. Är mycket nöjd, nu har det dessutom börjat forma sig och det känns bara skönare o skönare. Sen blir man ju smal om midjan o bred över ryggen tack vare det breda bältet. Inte fel det heller :lol
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kör med sån själv passar kanon lite varmt bara.

"Track

Bäst i test! Halvarssons Track vann tidningen Bikes test av ryggskydd i nummer 7-2003. Se Nedan.

CE-godkänt enligt officiella standarden 1621-2. Formbart, högabsorberande material i själva skyddet och ventilerande textil närmast ryggen.

Brett midjebälte med steglös kardborrelåsning och justerbara axelband i resår. Sitter stadigt och skönt utan att märkas. Safety first!

Storlek
S = 55 cm,
M = 60 cm,
L = 65 cm
657000 00 Svart

Ca pris 1 295:-



Ur tidningen Bike Test nr 7-2003:

HalvarssonsTrack
Testets vinnare är utvecklat i Sverige. Detta ryggskydd klarar vår kritiska granskning mycket bra.

När den koniska fallvikten försöker penetrera skyddet blir resultatet en 1,5 millimeters djup inbuktning. Klart godkänt!

Över ryggraden noteras en maxkraft på 2,11 kN vid slagprovet. Utanför”bikakan” uppmäts en maxkraft på2,53 kN som sämst. Säkerheten är mycket bra.

Det här är även ett komfortabelt skydd som knappt känns påkroppen.

På prislappen står det 1 295 kronor.

Poäng: 59 Smidigt och säkert. Aningen varmtTrack

Bäst i test! Halvarssons Track vann tidningen Bikes test av ryggskydd i nummer 7-2003. Se Nedan.

CE-godkänt enligt officiella standarden 1621-2. Formbart, högabsorberande material i själva skyddet och ventilerande textil närmast ryggen.

Brett midjebälte med steglös kardborrelåsning och justerbara axelband i resår. Sitter stadigt och skönt utan att märkas. Safety first!
"
 

Bifogat

  • TRACK.gif
    TRACK.gif
    41.5 KB · Visningar: 177

conno

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Såld
R1 racer skrev:
Stod i valet o kvalet mellan Halvarsson ryggskyd eller Dainese skyddsväst.
Båda kändes ganska sköna o fördelarna med Halvarson var ju oxå att det blivit bäst i test men Dainese skydden kom bara med en poäng under.
Killen i butiken rekommenderade västen,där är lite extra dämpande skydd för revben,njurar o nyckelben.Han hade själv klotat o skadat nyckelbenet,nu körde han själv oxå med väst som har dessa extra skydd.
Efter av o på provande så blev det Dainese skyddsväst o är fullt nöjd med den.Förvisso kosta den lite mer,typ 1800 kr.

Tycker västen är skit, tar man på sig skinnstället så är det uppe i nacken. har set fler med samma problem, då fyller det inte sin funktion när det sitter upp mot nacken. jag måste ha någon till hands som kan lirka in sin hand vid ryggen och dra ner det till sin plats.

Mvh Conny
 

ljungen_79

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Vetlanda
Hoj
Zx7r -98
Jag kör också med halvarson men jag tycker kardborrebandet mattas med tiden och vill åka upp hela tiden. Enda negativa jag har att säga.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Här har vi en till Halvarsonare :) Har kört med mitt sen det kom och det funkar bra! Har ju dock inte vurpat än :tungan
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Maverick_ou812 skrev:
Har också ett Halvarsson, kan bara ge :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kör inte en meter utan att ha det på mig, lika självklart som att sätta på hjälmen. Är mycket nöjd, nu har det dessutom börjat forma sig och det känns bara skönare o skönare. Sen blir man ju smal om midjan o bred över ryggen tack vare det breda bältet. Inte fel det heller :lol


Får väl hoppas att det inte trycker upp-ihop något "annat" än ryggen då.
Har nog svårt att stänga över bysten på de jackor jag provat redan... :gnissla

Tillverkarna verkar tro att man är helt bröstlös om man är 1.56 kort..
vilket vansinne! :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top