Ryggskydd igen..

jennapenna

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
ER6f-08
Blir galen npå det här! Vill ha ett Dainese wave men fattar verkligen inte vilken stl jag ska ha! Är 174 cm lång.. Tycker det står olika överallt..

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
åk in till vilken mc affär som helst och prova? Ett sånt vanligt ryggskydd finns överallt

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Åk in och prova; knappt handlarna har koll. Är inne på mitt andra Wave (level 2), och trots att handlaren bestämt påstod att Dainese inte kallar sina storlekar t.ex. "L" stod det just "L" på förpackningen i vilken skyddet låg.

jennapenna

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
ER6f-08
Det skulle jag gärna men det kryllar ju inte av mcaffärer här... Som sagt, storlekarna är skumma, pojkvännen har ett som det står L i fast det inte var det... Det ksnske bara är att chansa och köpa ett M till mig?!

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Ryggskydd!

De ska inte vara för långt så att det sticker ner och du sitter på det så det åker upp.
Samt inte för långt så att när du böjer huvudet bakåt ska det inte slå i nacken.

För kort skyddar inte ryggen nå bra:tummenupp

Bifogat

• 236_1.jpg
    236_1.jpg
    226.3 KB · Visningar: 85

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Det skulle jag gärna men det kryllar ju inte av mcaffärer här... Som sagt, storlekarna är skumma, pojkvännen har ett som det står L i fast det inte var det... Det ksnske bara är att chansa och köpa ett M till mig?!

Åk till Carlbarks, tar väl 15min dit med hojen, tar du gamla mariebergsvägen också så får du lite roligare körning än tråkig motorväg.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag har ett Wave 2 och det sitter perfekt (180 lång). Storlekarna är 1, 2 och 3. S, M och L är bara storleken på midjebandet ;)

Skulle tro att Wave 1 passar TS, men det är bäst att prova. Man kan ju ha långa ben och kort överkropp eller tvärtom.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag har ett Wave 2 och det sitter perfekt (180 lång). Storlekarna är 1, 2 och 3. S, M och L är bara storleken på midjebandet ;)

Skulle tro att Wave 1 passar TS, men det är bäst att prova. Man kan ju ha långa ben och kort överkropp eller tvärtom.

Låter konstigt eftersom jag knappast har ett midjemått storlek L, men ok..

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Köpte ett Wave.. KTM brandat dock.. men är ju samma. Köpte strl 3 (eller Large som det stod på förpackningen). Det sitter perfekt. Jag är 190cm o väger ~92kg

(f*n.. planen var ju att gå ner 10kg.. hmm...)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Total kroppslängd säger egentligen inte så förbannat mycket eftersom vissa har lång rygg och taxben medans andra har dvärgrygg och giraffben. Som vanligt när det gäller kläder så är utprovning i affär det enda vettiga! Glöm inte att ta med skinnstället och provsitt på en hoj också. Det är stor skillnad mellan det och att bara ha det löst utan på t-shirten framför en spegel.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om jag inte missminner mig så ska mått mellan axel och midja vara märkt på ryggskyddet för att bli godkänt.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...