Ryggskydd till 2 delat skinnställ?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Har tidigare kört med skinnjacka och allväders byxor. Men nu har jag även skaffat passande skinn brallor. Men jag kan omöjligt knäppa brallorna med ryggskyddet då det går ner mot svanskoten. Således kan jag inte knäppa ihop jacka och brallor. Nån som har tips på ett bra ryggskydd som får plats i skinnstället? Har idag 2 st knox skydd.

//Dafe

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Jag kör med dainese wave2 i ett berikställ oxå 2-delat, funkar klockrent.

DNA

De omnibus dubitandum
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Suzuki
Jag kör med ett Halvarssons Track till ett tvådelat ställ, märks knappt att man har det på sig.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Halvarsson Buckler använder jag, som Track fast med löstagbart överdrag för tvätt, väldigt bekvämt enligt mig själv dock mitt första och enda ryggskydd då jag kört med säkerhetsväst innan.

Sätter du ihop det tvådelade stället så mycket det går innan du kliver i byxorna?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
dainese wave fick kefft i testet, onödigt dyrt märkesskit.. o ja jag köpte ett :huvet

Var det level 1 eller level 2?

Jag har klotat (rejält) i ett Wave level 2. Trots en del rejäla skador på resten av kroppen (korsband, ledband, fraktur m.m) klarade sig ryggen utan en skråma. Valet var lätt när jag köpte ett nytt skydd; Wave level 2.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag kör med dainese wave2 i ett berikställ oxå 2-delat, funkar klockrent.

samma här... inga problem alls. sätt på ryggskyddet först, sen på med tvådelade stället ihopsatt och tryck ner lilla snutten i ryggskyddet i brallerna. Åker ju upp litegranna när man kör sen ändå

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Halvarsson Buckler använder jag, som Track fast med löstagbart överdrag för tvätt, väldigt bekvämt enligt mig själv dock mitt första och enda ryggskydd då jag kört med säkerhetsväst innan.

Sätter du ihop det tvådelade stället så mycket det går innan du kliver i byxorna?

Nä det gör jag inte, men jag tror jag är för fet ändå. Hade jag tagit en större storlek på brallorna hade benen varit som ett par adidas byxor.

Får kolla upp Dainsese wave 2.

//Dafe

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Jag använder ett Halvarsson Track till mitt 2delat daineseställ. Funkar kanon. Iofs så tar jag aldrig isär stället.

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Enklast: Dra in magen!

Halvjobbigt: Banta!

Dyrt och drygt: Köp ett ställ som passar bättre..

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Enklast: Dra in magen!

Halvjobbigt: Banta!

Dyrt och drygt: Köp ett ställ som passar bättre..

Det blir nog till att sticka ut och springa och köpa ett ett ryggskydd som inte går ner över svanken. Har ett Arlen Ness nu och Berik är fan ännu mindre samt Alpinestars är dyrt.

//Dafe

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Det blir nog till att sticka ut och springa och köpa ett ett ryggskydd som inte går ner över svanken. Har ett Arlen Ness nu och Berik är fan ännu mindre samt Alpinestars är dyrt.

//Dafe

Men tänk på att skyddet inte får vara för kort heller!

Då gör det mer skada än nytta.. Säger hon som vet hur ont det gör i ryggslutet när skyddet är för kort...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ryggskyddet måste ju självklart täcka hela ryggen, vad säger att du bara slår i bröstryggen om du vurpar? Jag har aldrig sett någon åka runt med en halv hjälm tex :rolleyes:

Jag har alltid haft Knox och aldrig haft några problem med att det har varit svårt att få ihop stället, och dom har suttit tight! Man får böja sig å bängla lite, men ihop går det, och när allt väl är pådraget sitter det perfekt :tummenupp Tänk på att skinn växer 0,5-1 storlek när man går in det, så med tiden kommer grejerna passa perfekt. Som Pulkaskurk skrev, dra in magen i början bara :)

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ryggskyddet måste ju självklart täcka hela ryggen, vad säger att du bara slår i bröstryggen om du vurpar? Jag har aldrig sett någon åka runt med en halv hjälm tex :rolleyes:

Jag har alltid haft Knox och aldrig haft några problem med att det har varit svårt att få ihop stället, och dom har suttit tight! Man får böja sig å bängla lite, men ihop går det, och när allt väl är pådraget sitter det perfekt :tummenupp Tänk på att skinn växer 0,5-1 storlek när man går in det, så med tiden kommer grejerna passa perfekt. Som Pulkaskurk skrev, dra in magen i början bara :)

Tror faktiskt att mitt ryggskydd är lite för stort. Mitt går enda ner till svanskotan jämnför man t ex. med de som följer med jackan är det mycket större.

//Dafe

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
Var det level 1 eller level 2?

Jag har klotat (rejält) i ett Wave level 2. Trots en del rejäla skador på resten av kroppen (korsband, ledband, fraktur m.m) klarade sig ryggen utan en skråma. Valet var lätt när jag köpte ett nytt skydd; Wave level 2.

ehm.. bra fråga.. köpte den förra sommaren. snyggt är det iaf :rolleyes:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tror faktiskt att mitt ryggskydd är lite för stort. Mitt går enda ner till svanskotan jämnför man t ex. med de som följer med jackan är det mycket större.

//Dafe

Ja de som följer med jackan är ju korta som jackan.

Mitt ryggskydd går ner till svanskotan.. Täcker ryggraden... som det ska vara...

Dra in magen säger även jag...
köp inte för kort skydd....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar