Har ju läst att man ska ha ryggskydd på uppkörningen, men måste det vara ett separat ryggskydd? Eller räcker det med mitt inbyggda (backconvertern) tror jag det kallades som jag har i mitt Halvarsson ställ?
Har ju läst att man ska ha ryggskydd på uppkörningen, men måste det vara ett separat ryggskydd? Eller räcker det med mitt inbyggda (backconvertern) tror jag det kallades som jag har i mitt Halvarsson ställ?
Det är långt ifrån alltid säkrare med dubbla ryggskydd, antagligen oftast sämre! Plocka ut det som sitter i jackan, och använd enbart det lösa
Bara något jag har läst någonstansFinns det någon som kan styrka det där? Jag kör nämligen med jackans skummskydd och med ett löst Dainese.
Hur vet man om ryggskyddet duger eller inte?
Jag har ett som antagligen är avsett för alpin skidåkning. Är det tillräckligt för att skydda vid MC-åkning?
Ett sånt här: http://www.snowboard-online.cz/media/tn2/photos/products/IPS_Back_SM_LXL_1690.jpg
Jag hade inte ryggskydd vid min uppkörning och när han uppmärkte detta sa han: Antingen går du in och frågar om du får låna ett ryggskydd av någon eller så avbryter vi uppkörningen nu!
Jag vet att när min jobbarkompis körde upp så var det en som fick åka iväg och köpa ett ryggskydd annars så skulle ha inte få köra upp...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|