Kraschade hårt efter en highsider nyligen och Dainese ryggskyddet gjorde jobbet, läkarna stod och bröt i det en stund och var lika glada som mig att jag hade den/all skyddutrustning jag hade.
Den här skulle jag vilja ha, ryggskydd kombinerad med ventilerad väst med skydd för revben och nyckelben - Dainese Gilet Wave.
Jag har köpt en sån här, fast med axel och armbågsskydd, men jag har inte hunnit använda den än... Jag valde en sån eftersom jag tycker att skydden sitter så fruktansvärt löst och sladdrigt om man inte har en jacka man kan andas i... Den gick på 3099 kr på Yamahacenter i GBG
Tycker detta "ICON Field Armor" ser bra ut, någon som har testat eller kör med det?
Kostar ca 1300kr
Jag är ocksåi behov av nytt ryggskydd. Jag hade ett Dainese Wave 2 som dom tyvärr fick klippa sönder på akuten. Det skyddade nog bra men problemet jag hade med det var att det gled upp precis hela tiden. Man tar på sig det, stänger skinnstället och sätter sig på hojen, efter fem minuter sitter ryggskyddet uppe i nacken. Därför skyddar det heller inte svanskotan som det ska.
Nån som har liknande erfarenhet? Är detta ett vanligt fenomen eller nåt som är unikt dåligt för Dainese Wave?
Man får skilja på storleken på kardborren och längden på skyddet.
Det som Lidl sålde fick väl högt betyg i ett test i MC-Folket ifjol?
Jag är ocksåi behov av nytt ryggskydd. Jag hade ett Dainese Wave 2 som dom tyvärr fick klippa sönder på akuten. Det skyddade nog bra men problemet jag hade med det var att det gled upp precis hela tiden. Man tar på sig det, stänger skinnstället och sätter sig på hojen, efter fem minuter sitter ryggskyddet uppe i nacken. Därför skyddar det heller inte svanskotan som det ska.
Nån som har liknande erfarenhet? Är detta ett vanligt fenomen eller nåt som är unikt dåligt för Dainese Wave?
Har bestämt mig för ett dainese baackspace, någon som har en ide om vart man kan köpa de i närheten av Göteborg? Har inte sett de i någon affär på länge nu...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|