Ryggskydd?

tthomas

Guest
Varför ska man ha en planka runt hängslena för? har klarat mig sen jag var liten, då det inte ens var uppfunnet.

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Jag vet!!!

Som före detta försäljare av ryggskydd kan jag med 100% säkerhet säga att årets kollektion av KNOX-ryggskydd (tro det eller ej) är säkrast på marknaden. Detta beror på att de är längre och nu också skydda ner över svanskotan (och därmed skyddar den delen som styr erektion och orgasm - tråkig del att ha sönder :rolleyes: ). De är dessutom inte nitade, utan endast sydda vilket rekommenderas av läkare då följderna av plastnitar intryckta i ryggen kan vara ganska otrevliga (muskelproblem vid skuldrorna).

KNOX-produkter kan inhandlas bland annat på MC-Boden i Stockholm.

:tummenupp

überkill

Guest
Har även jag köpt dainese Wawe men jag undrar en annan sak. Det där facket med dragkedja som finns i mitt skinnställs överdel med en skumgummiaktig skiva i, är det där man annars kan köpa ett speciellt ryggskydd att stoppa in istället för skummgummit? För som det är nu skulle jag helst vilja ta bort den och bara ha mitt wawe på och ha lite mer "rum" i stället. Hur gör ni andra?

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har också halvarsson.
Ett geni ryggskydd som både är skönt att ha på och dessutom säkert.
Har fått mycket bra recensioner i tidningar.
Rekommenderas!!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
tthomas skrev:
2061776 Varför ska man ha en planka runt hängslena för? har klarat mig sen jag var liten, då det inte ens var uppfunnet.
Varför ska man ha integralhjälm för när det funkar med en sån här:
20050508k.jpg

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag är lite lat och skulle inte ta på mig ett separat ryggskydd under jackan alla turer, det skulle helt enkelt inte bli av. Därför har jag ett Halvarssonskydd som sitter i jackan. Känns bra och säkert, men framför allt!: Det sitter i jackan och är därför alltid på !

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
carleson skrev:
2115213 Jag är lite lat och skulle inte ta på mig ett separat ryggskydd under jackan alla turer, det skulle helt enkelt inte bli av. Därför har jag ett Halvarssonskydd som sitter i jackan. Känns bra och säkert, men framför allt!: Det sitter i jackan och är därför alltid på !

Och är inte lika säkert då det sitter i jackan. Ett som sitter på kroppen följer kroppen bättre än vad det i din jacka gör.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Rasorblade skrev:
2115221 Och är inte lika säkert då det sitter i jackan. Ett som sitter på kroppen följer kroppen bättre än vad det i din jacka gör.
Du har säkert rätt, men min poäng var att det är bättre med skydd i jackan än att jag inte har ngt alls. :)

Boomerang

Helt såld på trajan
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
Triumph Speed Triple -00
Halvarsson

Som många tidigare sagt - Halvarsson Track ett riktigt skönt ryggskydd som sägs vara de säkraste. Riktigt mjuk å skönt å inga plastdetajler, skydd för svanskota, formar sig efter ryggen när det blir varmt så passformen kan man ju inte klaga på. Svenskt kvalite är väl sällan dåligt :yoparty !

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln