Ryggskydd

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
Har tänkt skaffa mig ett ryggskydd de närmsta dagarna. Har kollat lite på Halvarssons "mjuka" skydd och det ser vettigt ut men Large är aningens för kort för mina 193cm.

nån som har nåt annat bra att rekomendera?

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Rekommenderar track-skyddet.

Annars måste jag säga att Knox har fina skydd, även lite större i storlekarna.

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
KTM 990 SMR 2010
Jag kör med Dainese Wave. Sitter som gjutet och är dessutom ventilerat. Åker inte en meter utan det!
Storlekarna vet jag inte mycket om men jag tror faktiskt det är large på mitt, och jag är bara 180 cm..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Skulle jag köpa nytt ryggskydd så skulle jag köpa Alpinestars nya modell!! :yoparty :yoparty :yoparty
image.asp

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
Halvarssons "Track" finns inte större än L vad jag kan se och den är decimetern för kort.

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
nepp, har inget annat val än att lita på säljaren i butiken. Jag har inte lyckats hitta nån tabell över rekomenderad längd för den heller

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hur mycket av din rygg täcker skyddet?

Så här ska enligt daineses webbsida ett dainese wave sitta:
1875763_2_z.jpg

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag kör med Dainese Wave. Sitter som gjutet och är dessutom ventilerat. Åker inte en meter utan det!
Storlekarna vet jag inte mycket om men jag tror faktiskt det är large på mitt, och jag är bara 180 cm..

Large är bara omfånget på Dainese modellerna, alltså runt magen..
Det är siffran som avgör rygglängden. S = kortaste, för de flesta damerna. 1 = för de lite längre 2= ännu längre 3 = längst. Dessutom har de fått tillägssiffran 1 före nu för tiden. Det är att livremmen är bredare, för bättre fäste. Ex på storlek: 12 M = 1 betyer livremmen är bredare, 2 är längden och M är medium för omfånget runt magen.

Det är alltså tillägget efter siffrora som avgör omfånget, medium och large är vanligast.

Dark_Messenger

Guest
Lidls egna för 299kr har fått smaka asfalt med mig några gånger. Kommer inte ihåg vad det hette men jag har för mig det rimmade på gay eller något annat lustigt. Jag lever och har inga ryggskador. Det blir lite skrapat men funktionaliteten är helt ok ändå. Nu är det sönderklippt! :mad:

Våga vägra wave

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Bortsett från att Dainese fan inte kan göra kardborre som håller på några av sina prylar så är jag jäkligt nöjd med Waven. Sitter bra och är sval och skönt, jag märker inte att jag har det på mig.

Hade för mig att de kommit med en ny modell med ännu bättre ventilation nu, men hittar den inte på deras hemsida.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Halvarssons "Track" finns inte större än L vad jag kan se och den är decimetern för kort.

Synd, för det är jäkligt bra. Jag provade mitt på Kinnekulle i somras (lowsider i runt 120) och det var hur lugnt som hellst :) :tummenupp
Enda nackdelen är väl att det kan bli aningen varmt när vädret är "för fint", men det är det lätt värt.

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
när jag provade Track så började självaste skydded ungefär vid 4e räfflan uppifrån om man jämför med Wave

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Spyke har några överjävligt långa modeller och även Spidi, kan vara värt att kika på. Däremot tror jag fortfarande att du/försäljaren vill att skyddet ska täcka ända ned till svanskotan, vilket givetvis inte är fallet.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy