Ryggskyddet glider upp hela tiden...

fenrik

Till Salu: Kawasaki Ninja ZX9R 97:a
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R 97:a ZX900B
Haft det här problemet sen första dagen med ryggskydd, o tyvärr inte haft en tanke på att det som ovan beskrivs borde hängas som en ryggsäck. Justerade mina axelremmar och vips så känner jag knappt av ryggskyddet längre, det bara sitter där, på plats och glider inte upp.
Önskar att "dom söta flickorna" på AVA kunde lära sig mer om det dom säljer.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag har också problem med mitt ryggskydd från Halvarssons. När jag böjer mig framåt och 'lägger' mig över tanken så vill det glida upp i nacken, så att det tar i hjälmen. Sedan blir det besvärligt att vrida på huvudet ordentligt! :gnissla :huvet :mad:

Jag lossade på hängslena precis som nämnts ovan, och flyttade sedan upp midjebandet ca 4 cm, sittter med kardborre. Ryggskyddet är rätt längd (small), men default placeringen för midjebandet var för lågt för mig. Jag har midjebandet mellan höfter och revben. Försöker jag sätta det över höfterna så åker det garanterat upp. Då höfterna är bredare än midjan. :tummenupp

Sedan är själva formen på mitt ryggskydd olyckligt. Det böjer ut där midjebandet ska fästas, och den böjen vill fastna ovanför blixtlåset som håller ihop mitt delade skinnställ. Då 'fastnar' ryggskyddet för högt upp. Jag skulle förmodligen inte ha samma problem med ett helställ. :död

Jag är dessutom missnöjd med att jag alltid blir svettig på ryggen. Även svala kvällar. :(

Tips på bättre ryggskydd? :Bugar

Jag behöver verkligen skaffa ett nytt! Izah's lösning funkar nog inte för mig, eftersom skinnstället redan har hårda skydd för axlar och armbågar.

ryggskydd_H.jpg

Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Har samma ryggskydd som TS och det sitter perfekt. Hade tidigare ett annat där samma problem uppkom ibland. Rätt skydd till rätt kroppstyp verkar vara saken.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring