Rykande rapport från SRW

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kurvis meddelar att STCC testar just nu, Janne Flash kör höga 1.02 tider :D

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Hur e det nu, vilka delar av banan har man ändrat på egentligen. Tyckte inte att jag kunde se nåt speciellt med själva banan mest avåkningszoner o sånt eller jag har missat nåt ????

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Hur e det nu, vilka delar av banan har man ändrat på egentligen. Tyckte inte att jag kunde se nåt speciellt med själva banan mest avåkningszoner o sånt eller jag har missat nåt ????

Den enda körspårsförändringen som gjorts är ingången till BMW-kurvan (högerkurvan i första delen av BMW-kurvan). Denna är breddad ca 3 m i högerkanten för att ge mindre komplicerat ingångsspår in i kurvan.

Till följd av detta har det även gjorts ca 1600 m2 avåkningsgrus då hastigheten i kurvans första del ökar på grund av ombyggnaden.

I övrigt så handlar det främst om säkerhetsåtgärder längs banan med cerbs, gräsarmeringsytor, avåkningsgrus, flyttning av räcken, depåmursräcken, uppställningsplatser, flyttning av toaletter, breddning av bandepån, målningsarbeten, läktare med mera....

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tony Rickardsson i blå Porche körde jämt med Flash i STCC, bägge låg på stabila låga 1.03 tider, Tony laddade stenhårt i sista böjen innan mål varje varv, hela bilen gungade och det rök om däcken, Flash kör på E85 och j-r vad den baktände vid avslag.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Hur står sig dessa biltider jmf med hojtider? Bara nyfiken. 1.03 för bilar är väl hyfsat snabbt?! Vad körs det på en vanlig söndagsrace, 1.10-1.12? Detta kapas nu kanske med de justeringar som har gjorts på banan.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hur står sig dessa biltider jmf med hojtider? Bara nyfiken. 1.03 för bilar är väl hyfsat snabbt?! Vad körs det på en vanlig söndagsrace, 1.10-1.12? Detta kapas nu kanske med de justeringar som har gjorts på banan.
Kanske man kan kapa en sekund nu när ingången på BMW är rakare men det går redan läskigt fort juh...

Jag tror att STCC kommer att vara någon sekund snabbare än PRO-SBK

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
STCC folket kommer nog att ligga på ungefär samma tider med hoj som med bil är min gissning.

Robz

Guest
STCC folket kommer nog att ligga på ungefär samma tider med hoj som med bil är min gissning.

Mitt tips är att hojjarna inte kommer i närheten!
På banor med långa eller många rakor hämtar hojjarna ikapp. På kurvigt är det "mest gummi i backen" som gäller :yoparty

Skulle dock, som sagts, tro att VI bara kapar en sekund med högre fart genom BMW och högre fart i den tidigare spännande högfartsvänstern. :rolleyes:

Själv körde jag aldrig under 1.10 tidigare (vad jag vet :D )

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mitt tips är att hojjarna inte kommer i närheten!
På banor med långa eller många rakor hämtar hojjarna ikapp. På kurvigt är det "mest gummi i backen" som gäller :yoparty

Skulle dock, som sagts, tro att VI bara kapar en sekund med högre fart genom BMW och högre fart i den tidigare spännande högfartsvänstern. :rolleyes:

Själv körde jag aldrig under 1.10 tidigare (vad jag vet :D )
Tror som du Robz, bilarna är snabbare på SRW. Mest gummi i backen i dom långsamma partierna vinner.

Men du... hur vet du vad du kört på för tider, du har väl aldrig kört i vit... :tungan :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Robz

Guest
...Men du... hur vet du vad du kört på för tider, du har väl aldrig kört i vit... :tungan :D

Känner det på mig.....:notme

EDIT:
Jag har klockat honom med ett schweiziskt kvalitetsur. 1.17.9 var han bästa tid förra sommaren.
Vem är "Han"... eller du menar "hans" som i genitiv, ej nominativ :rofl (Intern ironi - Bingo är bland de mest välskrivande)
Om det var med väst på, så var det säkert rätt.
Om jag inte hade väst, bör du överväga att reklamera din Cornflakesklocka :D

Det blir en spännande säsong i år :tummenupp :pannkyss

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Känner det på mig.....:notme

EDIT:

Vem är "Han"... eller du menar "hans" som i genitiv, ej nominativ :rofl (Intern ironi - Bingo är bland de mest välskrivande)
Om det var med väst på, så var det säkert rätt.
Om jag inte hade väst, bör du överväga att reklamera din Cornflakesklocka :D

Det blir en spännande säsong i år :tummenupp :pannkyss
Men fan då vad illa jag skriver. Det finns fler fel i det stycket. Tiden t ex, den är också fel. Rätt tid skall vara 1.27.9. Utan väst :D

Glad påsk, alla huliganer. Så jefla skönt med helg nu... :banana

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag har klockat honom med ett schweiziskt kvalitetsur. 1.17.9 var han bästa tid förra sommaren.
På tal om det... ni är ju båda instruktörer i år.
Vad är sagt om tidtagning i grupperna nu?
Oförsäkrade hojar är ju tillåtna i alla grupper, det innebär ju då även rejshojar.
Vi som kan tänka oss köra med sån i t.ex. röd, får vi ta tid eller är det bara tillåtet i vit?
Kommer det att bli nån svart grupp nu när SRW blir godkänd för RR?

Många frågor blir det...

Robz

Guest
På tal om det... ni är ju båda instruktörer i år.
Vad är sagt om tidtagning i grupperna nu?
Oförsäkrade hojar är ju tillåtna i alla grupper, det innebär ju då även rejshojar.
Vi som kan tänka oss köra med sån i t.ex. röd, får vi ta tid eller är det bara tillåtet i vit?
Kommer det att bli nån svart grupp nu när SRW blir godkänd för RR?
Många frågor blir det...

Vi kommer endast rekommendera tidtagning i Vit, men "förbudet" är hävt och transpondern står ju alltid på.
Vill man köra på tid, är man snabb o duktig nog att köra i vit - annars bör man hellre koncentrera sig på sin körning än tider.

Angående Svart vet jag inte, men TROR inte det blir någon.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Kanske man kan kapa en sekund nu när ingången på BMW är rakare men det går redan läskigt fort juh...

Jag tror att STCC kommer att vara någon sekund snabbare än PRO-SBK

tycker inte ingången såg ut att vara så myckeändrad däremot på mitten/ut så såg de ut o va gjort mer. fast kasnke minns fel osså. Körning imron så får se då :)

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
tycker inte ingången såg ut att vara så myckeändrad däremot på mitten/ut så såg de ut o va gjort mer. fast kasnke minns fel osså. Körning imron så får se då :)
Vad för körning? När?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Vad för körning? När?

licensuppkörning. gick fint inte helt rent på banan men de jobba runt om osså för att bli klara ser klart bättre ut även om de kändes som de inte e så långt att åka ut vid snabbvänstern men va ska man göra de för :tungan

kan ju vat för de inte va klart osså. blir bättre iaf :)

Johan Bergqvist

Tarnished Tiger
Gick med
28 May 2005
Hoj
Ducati 848
Sorry, en något förrvirrad norrlänning som har egna namn på alla kurvorna, vilken är BMW kurvan?
Kommer det att bli någon licenskurs på SRW snart då? Hade liksom varit lite smidigt eftersom en annan kommer förmodligen att mer eller mindre bo på jobbet nu i sommar...... flygledare... brist på personal.... ja, ni har säkert läst en del i media.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning