ryker lämpet vid olovlig körning?

leinad6

kör alltid på 6:an;)
Gick med
30 May 2008
Hoj
blå zx9r
ja har fått problem, trassel me lönen på jobbet å en morsa som hamna på sjukhuset, tänkte åka dit imorn(e ca 15 mil), men eftersom min lata chefjävel inte betalat ut i tid lr fufflat så har ja inte råd å ta tåget.:huvet

sen kom ja på att ja har soppa i bågen och fundera på att ta den, men då blev ja nervös för ja har ju inge kort! och uppkörning om 4 veckor! va händer om ja skulle bli stannad? tar dom lämpet å allt e kört? e ju lite av en krissituation me så dom kanske e snälla, men vad säger lagen och så?:confused: kan tillägga att ja inte har b-kort heller... och en prick för olovlig körning å lita andra dumheter som e 8 år gammal.:va

börjar bli lite stressigt så vore grymt tacksam för svar.

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Ja, du kan åka på det ganska hårt.

Skaffa ett kreditkort eller låna pengar av en polare, alternativt slå chefen på käften. Det finns sätt. Det vore väl dumt att förstöra för sig själv när du har uppkörningen så nära?

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Har du ingen polare som kan övningsköra med dig? Bara att be han lägga sig bakom o sen drar ni till morsan:tummenupp

Gick med
9 Sep 2006
Hoj
CBR 600 streetfighter + min första hoj: Yamaha TZR 125 -90
Det ar nog lattare/sakrare att tjuvaka pa taget istallet! Dar blir du inte av med lampet i alla fall.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Åker du fast e du fuckt.

O detta är moralens högborg, så dumt o ens fråga hur de ställer sig till att köra utan kort.

Som nämnt tidigare, planka på tåget, eller lifta, det blir billigare.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag kan tänka mig att kjööpa din hoj, bästa priset 10.000:- ?
:kiss

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Jag har åkt dit för olovlig körning när jag var 15-16 år 3 gånger fick mitt körkorttillstånd itid ändå de var inga hinder.
Tycker ändå du inte skall ta bågen för åka fast e inte den värsta biten tänk om de händer något eller du kör på någon du har inga försäkringar du kan bli återbetalnings skyldig för resten av livet de e inte så skoj.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
de kan du få mitt slitna bakdäck för. tack för hjälpen (se trådrubrik) förresten.
Klart jag såg rubriken... Äh, ville ju bara hjälpa dig med pengar. När erbjöd någon senast 10.000:- för en hoj man inte sett?:)

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Du blir garanterat av med lämpet, eller ska jag säga körkortet för du hinner köra upp och få kortet innan lagens kvarnar malt färdigt. Men då är det så vist ordnat så att du får kortet indraget ett antal månader men du kommer att få tillbaka det UTAN att köra upp igen eftersom du inte hade något kort när du gjorde förseelsen. Komplicerat? Ja men så är det. Prövotiden gäller inte i detta fall. Böter? Ja 30 dagsböter är det normala. Beloppet beror på din inkomst.

pidde85

wheelie master
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
yamaha raptor 700se-07 med massa godis
vet inte om det stämmer men om dom tar dig nu för olovlig och du sen klara mc kortet om 4 veckor hinner dom inte registrera din olovliga tror jag och du får behålla kortet???

för 4-5 år sedan körde en bekant narkotika påverkad utan körkort. och under utredningen klarade han sin uppkörning och fick sitt körkort sen kommer jag inte ihåg om han fick behålla det lr inte :va inget att rekomendera då men olovlig är ju inte lika allvarlig i lagens ögon som det han hade gjort?? men jag rekomender nog att du ordnar dig dit på ett annat vis nu när du är så nära inte värt att riskera

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Jag har kollat med länsstyrelsen i ett sådant här ärende. Hinner man ta körkortet innan ärendet behandlats så dras körkortet in MEN eftersom man inte hade körkort vid förseelsen så gäller inte prövotiden utan man får tillbaka kortet efter spärrtiden. Den kan vara mellan 1-6 månader.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
kör bågen o brassa helvetet :yoparty

kk är onödigt enligt vissa här ändå :fakta

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
O detta är moralens högborg, så dumt o ens fråga hur de ställer sig till att köra utan kort.
I vilket forum hade du tänkt dig att det samlade svaret skulle bli "självklart skall du köra utan körkort"? Förtroenderådet på Kumlaanstalten?

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Nejdå, händer ingenting, bara och elda på. Ungefär samma som om du rånar en bank, på sin höjd blir du återbetalningsskyldig, eller hur?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024