Boost, jag ska absolut försöka hitta en ny, förstod från tidigare tråd att man bör hitta en komplett ink ventil lock/kåpan (ursäkta lingot, novis mek) att dom är gjorda i par. Jag förstod dock inte riktigt varför. Tänk om jag vill byta lagren då? Då hamnar jag väll i samma situation? Aaaah! Eller är det toleransen mellan paren som kan vara så off att dom riskerar att klämma?
Borde inte det gå att mätta sig fram, eller? Så botten och toppen utgör höjden för lagret/lagren?
Är det bara stift lagret som är känsligt eller även kullagret?
Du behöver inte köpa ventilkåpan för de är kullager som håller i kammen så de gör inget om de missmatchar lite. De är toppar med glidlagring i både topp och ventilkåpa man inte kan köpa ena delen. Jag har aldrig i hela mitt liv hört talas eller sett en spricka i en enstånka du är absolut den enda i hela världen, och då är jag 50 år och har skruvat i enstånkor nästan hela livet.
Här har du en länk till en hel flock toppar. Vilken årsmodell har du för om du har en 04- är de viktigt att du köper en Highflow topp. De står Highflow på utsidan av din topp med stora gjutna bokstäver om de nu är en 04-
https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr....m570.l1313&_nkw=hiflow+head+ktm+640&_sacat=0
Last edited: