Rysk-svensk teckenöversättning

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Om en ryskboren person vill förklara något och knäpper mot halsen med pek- och långfingrarna, vad betyder det?
Kroppsspråk för knark?

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Alkoholrelaterat, typ "skall vi ta oss en jävel?" :) Eller om tredje person, "den där är packad".

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det kan förvisso vara så att vederbörande har alkoholproblem men det var nog troligast att han ville bjuda på en borstare då, givet sammanhanget.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Det kan förvisso vara så att vederbörande har alkoholproblem men det var nog troligast att han ville bjuda på en borstare då, givet sammanhanget.

Näää tro mig, jag vet när någon gör så och oftast i samma veva säger "pianista", då e de alkoholproblem, antingen hos personen själv eller om ni talar om någon!

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det var en kompis som hjälpte en rysk kille med en trasig bil. De hade ingen riktig gemensam talspråkplattform så när han erbjöds ersättning så kom detta på tal när kontanter undanbeddes.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Det var en kompis som hjälpte en rysk kille med en trasig bil. De hade ingen riktig gemensam talspråkplattform så när han erbjöds ersättning så kom detta på tal när kontanter undanbeddes.

verkar märkligt, har aldrig varit med om att det skulle betyda att det skulle bjudas på sprit, men vad vet jag, det finns ju avarter överallt.... :)

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
verkar märkligt, har aldrig varit med om att det skulle betyda att det skulle bjudas på sprit, men vad vet jag, det finns ju avarter överallt.... :)

Jahaa... Själv vet jag inte men det första min rysktalande fru sa var att man genom tecknet vill bjuda på sprit, fast som en invit att kröka ihop alltså. I andra hand som ett tecken på att någon har problem, hon använder själv tecknet rätt ofta eftersom hon tror att alla med lite röda kinder är alkisar. Något hon är van vid från hemlandet :fyllisar

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jahaa... Själv vet jag inte men det första min rysktalande fru sa var att man genom tecknet vill bjuda på sprit, fast som en invit att kröka ihop alltså. I andra hand som ett tecken på att någon har problem, hon använder själv tecknet rätt ofta eftersom hon tror att alla med lite röda kinder är alkisar. Något hon är van vid från hemlandet :fyllisar

Haha låter som mina rysspolare!!!:tummenupp:tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Eller så frågade han bara om han skulle skjuta någon valfri i halsen som tack för hjälpen med bilen. Om din vän ville bli av med någon. :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO