Rytterne Racing Team kastar in handuken

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Ja som sagt det är redan slutåkt i ERF för min (vår) del, kroppen säger ifrån, med 4 diskbrock varav ett klämmer på en nerv så funkar det inte längre. Det var kul så länge det varade, med en hedrande 6:e plats på A-torp som ett minne som kommer att leva kvar länge och ett "brutet" från 3 :e plats på Falken efter 4 timmar (inte lika kul)
Marcus o Mats har kört otroligt bra, och även Rille när han hoppade in på Falken istället för mig.
Det känns bittert att inte kunna vara med hela vägen jag tror att vi hade kunna gett er en riktig match, betänk att Mats aldrig kört hojen innan första rejs, Marcus hade kört 5 min nere i Cartagena. Ingen av teamkillarna hade någonsin varit med på ett ERF och vi hann inte träna vare sig tankning eller hjulbyte innan första tävlingen, stort tack och all heder åt er, vilket fantastiskt jobb! Per-Svante-Tobbe-Byman och Lelle.
Till Falken kunde alla inte komma och vi fick med Micke-Dennis och Bosse istället, Byman stor o stark tankade som vanligt. Vi hann träna hjulbyte några ggr och Marcus var mållös-fort gick det. Vilka grabbar! :Bugar
Jag står i valet och kvalet om jag ska sluta köra på bana helt o hållet men förmodligen kör jag lite bandagar o licensträningar för att känna efter om det funkar öht, i lite lugnare tempo så går det nog. Det kanske är bra om 1 månad eller 1 år vem vet. 20 min. tror jag att det går att ta sig igenom men 1 tim är omöjligt.
Med beslutet så följer att det känns rätt onödigt att åka omkring på en av Sveriges bästa ERF-hojar (fd. VM-hoj Suz-05) för att träna lite i makligt tempo, så därför är den till salu om det finns ngn hugad spekulant som vill satsa lite extra, det är många fina delar på den tex. Superbikegaffel, Spondonsving, magnesiumfälgar 16,5 tum och Beringerbromsar.etc.

Tack för mig i ERF,

Kari Svärd
Rytterne Racing Team #55

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Attans då, såg fram emot ett Västeråsmöte på Åsen, heal well my friend.

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
fan va tråkigt kari.. hoppas vi syns på några bandagar iaf..
mvh johan

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Ryggproblem botas inte i soffan! Träna vattenjympa och annan rörlighetsträning så är du fit for fight snart igen :tummenupp

Dr.Bike

Guest
Som Hallstahammarsgrabb lider man ju av patriotiska skäl...men fy vad tråkigt med ryggen! Hoppas den kan gå te sig och bli LITE skaplig iaf, så du slipper problem i vardagslag.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Nr:18 skrev:
2290447 Ryggproblem botas inte i soffan! Träna vattenjympa och annan rörlighetsträning så är du fit for fight snart igen :tummenupp

Du har så rätt så,
jag har tränat några veckor hos en av våra bättre idrottssjukgymnaster, men det vill inte ge med sig. Gissa om jag blev glad när han sa att jag skulle köra mkt hoj i helgen så att jag tränar upp musklerna runt skadorna ordentligt. Jag trodde han skämtade först, sjukskriven och ordinerad hojåka är inte så tokigt i eländet, dock på "gatnivå"

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tycker er insats på Anderstorp var kriminellt usel. Att släppa 5e-platsen till oss på sista varvet med massa sekunders marginal är inte godkännt ;)

Skämt åsido - trist som faen att det inte går att fortsätta. Ni gjorde en stark inledning. All heder! :tummenupp

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Don Quixote skrev:
2292185 Jag tycker er insats på Anderstorp var kriminellt usel. Att släppa 5e-platsen till oss på sista varvet med massa sekunders marginal är inte godkännt ;)

Skämt åsido - trist som faen att det inte går att fortsätta. Ni gjorde en stark inledning. All heder! :tummenupp[/QUOT

Tack, dina ord värmer........ jag får väl ta på mig det som teamchef eftersom killarna var första gången på ERF. (det var min andra) avsaknaden av skärmar gjorde det inte lättare. Vi var så glada för en 6:e plats att det gick att smälta,målsättningen var att genomföra och komma i mål. En liten plump var det dock, även i våra ögon.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Beklagar, hoppas tillfrisknandet går enl plan. Kroppen är trots allt chef.

Det har varit ett sant nöje att få inlevelsefulla rejsrapporter av Byman på betald arbetstid. :) Kommer definitivt sakna det.

// Pejo

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
Så fantastiskt synd att det inte höll Kari, jag njöt arselet av mig på Din/Er satsning som Du vet... :huvet

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati